• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

شرکت خصوصی چینی یک ماهواره‌ سنجش از دور را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

  • کد خبر : 5537
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
شرکت خصوصی چینی یک ماهواره‌ سنجش از دور را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
شرکت خصوصی چینی، طی هشتمین ماموریت ماهواره‌بر خود، یک ماهواره سنجش از دور را در مدار زمین قرار داد.

ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ای که پرتاب شد جیلین-۱ (Jilin-1)، نام دارد و از نوع سنجش از دور و متعلق به منظومه ماهواره‌ای جیلین (Jilin)، است. این ماهواره با ۲۳۰ کیلوگرم وزن دارای قدرت تفکیک ۴ متر است. تاکنون ۱۳۴ ماهواره از منظومه ماهواره‌ای جیلین پرتاب شده است که ۱۳۰ مورد آن‌ها موفقیت‌‌آمیز بوده‌اند. این ماهواره‌ها در مدار لئو با ارتفاع ۴۸۰ کیلومتری قرار دارند.

منظومه‌ ماهواره‌ای جیلین تحت مالکیت شرکت چینی چانگ‌گوآنگ (Changguang Satellite Technology) است. این شرکت در حوزه تامین تصاویر با کیفیت بالا برای بررسی منابع زمین، برنامه‌ریزی ساخت و ساز شهری و کسب‌وکارهای کشاورزی و جنگل‌داری فعالیت‌ دارد.

طی ماموریت پرتاب که توسط شرکت چینی گلکتیک‌انرژی (Galactic Energy) انجام شد، ماهواره‌بر سرس-۱ (CERES-1-Y8)  ساعت ۱۲:۵۷ در پایگاه فضایی جیوچوان  (Jiuquan)، در صحرای گوبی شمال غربی چین پرتاب شد و محموله خود را با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

شماره Y8 در کد نام‌گذاری ماهواره‌بر به این معناست که این هشتمین ماموریت ماهواره‌بر سرس-۱ است. این پرواز، سی‌و‌هشتمین پرتاب فضایی چین در سال ۲۰۲۳ بود.

شرکت گلکتیگ‌انرژی با موفقیت هشت پرتاب مداری پشت‌سرهم انجام داده است. طی این ۸ ماموریت ماهواره‌بر سرس-۱ در مجموع ۲۹ ماهواره‌ را در فضا قرار داده است. ماهواره‌بر ۴ مرحله‌ای سرس-۱ قادر به حمل محموله‌هایی تا ۴۰۰ کیلوگرم به مدار لئو است.

منبع: spacedaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5537

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.