• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17

شرکت‌های هواپیمایی خارجی به دنبال گسترش حضور در چین

  • کد خبر : 1485
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۴۰
شرکت‌های هواپیمایی خارجی به دنبال گسترش حضور در چین
داده‌های اداره هواپیمایی کشوری چین (CAAC) نشان می‌دهد که در دوره برنامه پنج ساله سیزدهم (۲۰۱۶-۲۰۲۰)، تعداد شرکت‌ها در صنعت هواپیمایی چین به ۵۲۳ مورد رسیده است. در مجموع آنها یک ناوگان ۲۸۹۲ هواپیمایی را در اختیار داشتند.

بازیگران اصلی صنعت هواپیمایی علائم مثبتی برای همکاری عمیق‌تر با همتایان چینی خود در نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل هوایی هونان، که اخیراً در استان هونان به پایان رسید ، ارسال کردند.

این رویداد سه روزه، شرکت‌های اصلی را از داخل و خارج از کشور جذب کرد، از جمله شرکت صنعت هواپیمایی چین، شرکت Aero Engine Corporation چین، هواپیمایی Textron، هلیکوپتر بل و پرات و ویتنی.

بیش از ۳۰۰ نفر از متخصصان داخلی، خارجی، دانش پژوهان و رهبران بازرگانی و همچنین نمایندگان دیپلماتیک و نمایندگان انجمن‌های بازرگانی از ۱۷ کشور در نمایشگاه حضور داشتند.

حمل و نقل هوایی عمومی به یک تمرکز اصلی تبدیل شده است زیرا انتظار می‌رود پتانسیل چین در این زمینه نشاط جدیدی را به صنعت هواپیمایی تزریق کند که طی دو سال گذشته گرفتار همه گیری کرونا شده است.

داده‌های اداره هواپیمایی کشوری چین (CAAC) نشان می‌دهد که در دوره برنامه پنج ساله سیزدهم (۲۰۱۶-۲۰۲۰)، تعداد شرکت‌ها در صنعت هواپیمایی چین به ۵۲۳ مورد رسیده است. در مجموع آنها یک ناوگان ۲۸۹۲ هواپیمایی را در اختیار داشتند.

طی پنج سال گذشته، صنعت هواپیمایی چین ۴٫۵۷ میلیون ساعت پرواز انجام داده است، با افزایش سالانه به طور متوسط ۱۳٫۷ درصد، ۲٫۷ درصد بیشتر از افزایش در حمل و نقل هوایی.

در این نمایشگاه، میهمانان و نمایندگان تجاری از مکزیک، اسلواکی و ایالات متحده توافق کردند که صنعت هواپیمایی چین فرصتی طلایی را برای توسعه به وجود می‌آورد.

کارلوس جیرالت-کابرالس، سرکنسول مکزیک در گوانگجو گفت: “من پیش بینی می‌کنم که این صنعت در چین بسیار پیشرفت خواهد کرد.”

وی با اشاره به اینکه چین دارای امکانات حمل و نقل عالی، با تعداد زیادی فرودگاه و یک شبکه ریلی سریع السیر پیشرفته است، گفت که چشم انداز شکوفایی را برای صنعت هواپیمایی عمومی می‌بیند.

وی افزود: صنعت هواپیمایی شما (چین) بسیار بزرگ و توسعه یافته است. مهمترین قسمت این است که هنوز با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. چین نقش مهمی در صنعت خواهد داشت.

هلیکوپتر بل از ایالات متحده آخرین مدل از سری بل ۴۰۷ را به نمایشگاه آورده و یک هلی کوپتر کاملاً جدید بل ۴۰۷GXi را در محل نمایشگاه به مشتریان چینی تحویل داده است.

مارک لو، مدیر کل مرکز خدمات بل هلی کوپتر چین گفت: این شرکت نسبت به بازار چین بسیار خوش بین است. در حال حاضر، بالگردها در چین عمدتا در زمینه‌های نجات پزشکی و ایمنی عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که توسعه چین در زمینه‌های مربوطه به طور مداوم در حال پیشرفت است، با تقاضای بازار بزرگ و چشم انداز توسعه گسترده قابل پیش بینی است.

وی گفت از آنجا که هواپیماها و هلی کوپترهای هواپیمایی عمومی عمدتا برای اهداف پزشکی و نجات اضطراری استفاده می‌شوند، بیماری همه گیر COVID-19 تأثیر نسبتاً کمی در صنعت داشته است.

مایکل شی، معاون فروش و استراتژی شرکت Textron Aviation China هم گفت: “هواپیمای Textron مدتهاست که در مورد توسعه صنعت هواپیمایی عمومی چین خوش بین است.”

وی خاطر نشان کرد که سیاست‌های مطلوب به ویژه تحت هدایت برنامه پنج ساله چهاردهم CAAC به طور مکرر صادر شده و مشاغل نوظهور مانند حمل و نقل کوتاه، سرگرمی و نجات اضطراری به سرعت در حال رشد هستند.

برندون هیل، پیشرو در ارائه خدمات جهانی BSI همچنین توجه زیادی به بازار هواپیمایی عمومی چین داشته است. ارتقا همکاری در آینده با شرکت‌های مرتبط چینی یکی از اهداف وی در شرکت در نمایشگاه بود. “نتایج پیشگیری از COVID-19 چین بسیار چشمگیر است. اخیراً، با شیوع مکرر بیماری همه گیر در سایر کشورها، گردشگری هوایی به طور کامل در چین بهبود یافته است. همه در سفر آزاد هستند. این امر برای موسساتی مانند ما راحت است.” او همچنین از توسعه سریع شرکت‌های داخلی شگفت زده شده است. “ما می‌توانیم نوآوری و توسعه مداوم شرکت‌های چینی را از شرکت‌های همکار خود ببینیم.”

هونان اولین استانی است که اصلاح مدیریت فضای هوای کم ارتفاع را انجام می‌دهد و قصد دارد ده‌ها فرودگاه جدید در طول سال ایجاد کند. ایوان دیدانوویچ، نماینده شرکت VRM از اسلواکی، گفت که این بدان معنی است که خلبانان، اعضای خدمه و سایر پرسنل به شدت مورد نیاز خواهند بود. وی گفت: “ما می‌توانیم خدمات خود را برای آموزش پرسنل با استفاده از هواپیماهای شبیه سازی شده به آنها ارائه دهیم.”

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1485

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.