• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7

شبیه سازی پرواز مافوق صوت از چین به آمریکا با استفاده از سیستم ماهواره‌ای بیدو

  • کد خبر : 2733
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
شبیه سازی پرواز مافوق صوت از چین به آمریکا با استفاده از سیستم ماهواره‌ای بیدو
بر اساس مطالعه جدید دانشمندان فضایی چینی، یک سیستم ناوبری ماهواره‌ای به ارتش این کشور اجازه می‌دهد تا پرواز مافوق صوت از چین به ایالات متحده را نظارت یا حتی کنترل کند.

بیدو یک سیستم موقعیت یاب ماهواره‌ای مشابه GPS است که خدمات ارتباطی با پوشش جهانی را نیز ارائه می‌دهد.

در این مطالعه، محققان چینی پرواز یک کشتی مافوق صوت را شبیه سازی کردند که از جینان در استان شاندونگ شرقی چین به نیویورک از طریق اقیانوس منجمد شمالی پرتاب شد.

اگرچه چین چندین شبکه ارتباطی ماهواره‌ای را در مدار قرار داده است، اما محققان دریافتند که تنها بیدو به مرکز فرماندهی بر روی زمین اجازه می‌دهد تا تماس خود را با وسیله مافوق صوت در حالی که مانورهایی را در اتمسفر بالا برای فرار از سیستم‌های دفاع هوایی انجام می‌دهد، حفظ کند.

خط تلفن بیدو یک تاخیر زمانی کمتر از یک ثانیه داشت که از نظر تئوری به پکن اجازه می‌داد تا پرواز را تا آخرین لحظه کنترل کند.

حفظ ارتباط با یک ابزار مافوق صوت در حال پرواز کار آسانی نیست. سیستم‌های ماهواره‌ای ارتباطی جهانی چین، مانند تیانتونگ و تیان لیان، از نظر مقیاس و منطقه تحت پوشش در مقایسه با استارلینک اسپیس ایکس بسیار کوچک‌تر هستند.

بر اساس محاسبات تیم لی، تنها بیدو که در حال حاضر بیش از ۵۰ ماهواره موقعیت یابی مجهز به دستگاه‌های ارتباطی مایکروویو و لیزری – از جمله ۳۰ ماهواره برای ارتباطات – را شامل می‌شود، می‌تواند یک پرواز بین قاره‌ای در فضای نزدیک بین هر دو مکان روی زمین را پشتیبانی کند.

نگرش پرواز شناورهای مافوق صوت با موشک‌های بالستیک سنتی متفاوت است در نتیجه یک سلاح مافوق صوت باید ارتباطات خود را مرتباً از یک ماهواره به ماهواره دیگر تغییر دهد.

گرما همچنین در این فرایند چالش برانگیز است، زیرا هوای اطراف به دلیل دما و فشار بالا یونیزه می‌شود که پوسته‌ای به نام غلاف پلاسما را تشکیل می‌دهد. پوسته به طور بالقوه امواج الکترومغناطیسی را منعکس می‌کند تا باعث خاموشی ارتباط در طول پرواز شود. با بهینه‌سازی فرستنده‌های سیگنال و طراحی روش‌های جدید پرش ماهواره‌ای، این مشکلات برای شبیه‌سازی پرواز از جینان، به بزرگترین شهر آمریکا، نیویورک، حل شده است.

بر اساس این شبیه سازی، حداقل دو ماهواره ارتباطی بیدو در هر زمان معینی در طول پرواز برای کشتی مافوق صوت قابل مشاهده هستند. کشتی ماهواره فوق را مستقیماً به عنوان ماهواره ارتباطی اصلی خود انتخاب می‌کند. چندین ماهواره دیگر پرتوهای آنتن خود را به کشتی هدایت می‌کنند و به عنوان جایگزین در کنار آن می‌ایستند.

به ندرت پیش می‌آید که محققان چینی حمله مستقیم به ایالات متحده را از طریق مسیر قطب شمال با فناوری مافوق صوت شبیه‌سازی کنند.

اکثر تسلیحات مافوق صوت که چین برای عموم معرفی کرده برد نسبتاً کوتاهی داشته‌اند، اما در برخی از آزمایش‌های اخیر، ارتش چین توانایی پرواز با وسایل نقلیه مافوق صوت را در سراسر جهان با استفاده از فناوری‌هایی نشان داده است که سایر کشورها، از جمله ایالات متحده، به سختی درک کرده‌اند.

با در نظر گرفتن تأخیر بین ماهواره‌ای، تأخیر ذاتی سیستم ارتباطی بیدو حدود یک سوم ثانیه است و این امر امکان کنترل زمینی را برای هدایت پرواز به طور همزمان فراهم می‌کند.

لی و همکارانش نحوه غلبه بر مشکل خاموشی را مشخص نکردند، اما بر اساس برخی مطالعات اخیر توسط سایر محققان در چین، این مشکل را می‌توان با قرار دادن آنتن در پشت یک سلاح مافوق صوت حل کرد، جایی که به نظر می‌رسد اثر مسدود کننده غلاف پلاسما در ضعیف ترین حالت است.

 

https://www.scmp.com/news/china/science/article/3185709/chinese-scientists-simulate-hypersonic-flight-us-after-devising?utm_source=rss_feed

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2733

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.