• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

شبیه‌سازی مقابله با جنگنده F-35 آمریکا در رزمایش چین

  • کد خبر : 4438
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
شبیه‌سازی مقابله با جنگنده F-35 آمریکا در رزمایش چین
چین در رزمایش اخیر خود، دفاع در مقابل جت F-35 آمریکا را شبیه‌سازی کرد؛ هواپیمای جنگنده رادارگریزی که به طور گسترده در اطراف این کشور مستقر شده است و تهدیدی برای دفاع ملی چین محسوب می‌شود.

در این رزمایش که به طور مشترک میان ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) و نیروی هوایی برگزار شد، نیروی هوایی از یک جت جنگنده رادارگریز J-20 به عنوان دشمن فرضی استفاده کرد تا بدین شکل حملات F-35 را شبیه‌سازی کند.

به گفته فو کیان‌شائو (Fu Qianshao)، کارشناس هوانوردی نظامی چین، آمریکا و متحدانش تعداد زیادی جت جنگنده F-35 را در اطراف چین به کار گرفته‌اند که هدف اصلی طراحی آن‌ها انجام حملات به اهداف زمینی است؛ بدین معنا که F-35 می‌تواند از ارتفاع پایین به دفاع هوایی نفوذ کند و در این حالت ممکن است رادارها و موشک‌های دوربرد نیروی هوایی در نبرد مغلوب شوند.

در چنین شرایطی رادارهای کوتاه برد، حسگرهای مادون قرمز و نوری، توپخانه پدافند هوایی و موشک‌های نصب‌شده روی وسایل نقلیه متحرک می‌توانند امکان برتری در جنگ را ایجاد کنند. کیان‌شائو خاطرنشان کرد: «علاوه بر هواپیماهای رادارگریز، پهپادهای کوچک نیز که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، به عنوان تهدیدی مشابه محسوب می‌شوند.»

در این رزمایش، جنگنده‌های طرف دشمن با تغییر آرایش فوری یگان و تلاش برای بهره‌برداری از مناطق کوهستانی و نفوذ به پدافند در ارتفاع بسیار پایین، اقدام به حمله ناگهانی با استفاده از تداخل الکترومغناطیسی قوی کردند، اما طرف دفاعی توانست اقدامات متقابلی را به کار گیرد. بر اساس گزارش‌ها، ارتش با توپ ضدهوایی، جت جنگنده رادارگریز J-20 نیروی هوایی را هنگام پرواز در ارتفاع پایین هدف گرفته و ردیابی کرد.

در جریان این رویداد نظامی، یگان نیروی هوایی و تیپ پدافند هوایی ارتش با به اشتراک‌گذاری اطلاعات، در مدت کوتاهی شبکه‌ای از توان شلیک را برای پدافند هوایی ایجاد کردند تا بدین شکل به حملات دشمن واکنش مناسب دهند. هدف از این رزمایش که در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ (Guangxi Zhuang) صورت گرفت، اتصال زنجیره فرماندهی و زنجیره قدرت آتش میان یگان‌های ارتش و نیروی هوایی جهت ارتقای توان رزمی آن‌ها به عنوان یک سامانه یکپارچه عنوان شد.

منبع: globaltimes

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4438

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.