• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

شبکه بلاکچین دولتی چین در بازارهای بین‌المللی رمزارزها

  • کد خبر : 2500
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
شبکه بلاکچین دولتی چین در بازارهای بین‌المللی رمزارزها
شبکه خدمات بر پایه بلاکچین (BSN) فناوری جدیدی را معرفی کرده که برای بازارهای بین‌المللی کاربرد دارد و از ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین و اتریوم استفاده نمی‌کند.

نسخه آزمایشی این بلاک چین جدید ۳۱ آگوست معرفی خواهد شد و مأموریت آن توسعه زیرساخت عمومی جهانی برای استفاده و اجرای انواع اپلیکشین‌های بلاکچین است و قصد دارد تا چین را وارد عرصه رهبری این صنعت بکند و فناوری بلاکچین را آسان‌تر و استفاده آن را در کسب‌وکارهای سراسر دنیا آسان‌تر کند.

از آنجایی که اغلب اپراتورهای بلاکچین ترجیح می‌دهند که با ارزهای رمزنگاری شده کار کنند، به همین دلیل گسترش این شبکه جدید با مقاومت‌هایی روبه‌رو شد.

این شبکه تنها برای بازارهای بین‌المللی طراحی شده است به این دلیل که آنچه بلاکچین‌های باز خوانده می‌شود در سرزمین اصلی چین مجاز به فعالیت نیستند. هزینه‌های تراکنش در زیرساخت BSN با پول‌های اعتباری نظیر دلار آمریکا پرداخت می‌شود و همچنین طرح‌های برای پشتیبانی از استیبل‌کوین نیز در دست بررسی است.

در سرزمین اصلی چین این شبکه جدید، BSN-DDC را اجرا می‌کند که زیرساخت بلاکچین است که رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی را برای مشاغل یا افراد ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند پورتال‌های کاربری یا برنامه‌های خود را برای مدیریت توکن‌های غیرقابل تعویض بسازند. تمام معاملات در این شبکه و زیرساخت با یوان چین انجام می‌شود.

شبکه جدید BSN برای کشورهای در حال توسعه مناسب است که از جمله آن می‌توان به کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی، جنوب و جنوب شرقی آسیا اشاره کرد. البته کاربرهای شبکه BSN نگرانی‌های امنیتی را در ایالات‌متحده به وجود آورده و کارشناسان آمریکایی جاه‌طلبی‌های این شبکه برای گسترش زیرساخت‌های اینترنتی جدید را نوعی تهدید می‌دانند. پاسخ شرکای بین‌المللی برای پیوستن به شبکه BSN می‌تواند یک فرصت بازار برای توسعه‌دهندگان بلاکچین باشد اما جهانی آسیب‌پذیر در مقابل حساسیت خاص حزب کمونیست چین می‌سازد.

با اجرای زیرساخت‌های لازم این شبکه، اپلیکیشن‌های بلاکچین برای خدمات تجارت الکترونیک آماده می‌شوند البته هنوز مشخص نیست که کدام دولت با این پروژه همکاری دارند. به گفته مسئولین این پروژه، BSN یک زنجیره عمومی یا خصوصی نیست چراکه هدف آن ایجاد محیط متحد بلاکچین متشکل از شرکای متفاوت است.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2500

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.