• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

شانگهای ۴۰ قهرمان فناوری شهر را معرفی کرد

  • کد خبر : 6499
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شانگهای ۴۰ قهرمان فناوری شهر را معرفی کرد
دولت محلی شانگهای، که در تلاش است این شهر را به عنوان مرکز فناوری برجسته چین معرفی کند، نام 40 کسب و کار را در اولین دسته از قهرمانان فناوری خود قرار داده که در میان آنها می‌توان به سنس‌تایم (SenseTime) شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی (AI)  که توسط آمریکا تحریم شده و استودیوی بازی‌های ویدیوئی miHoYo اشاره کرد.

تجهیزات Micro Electronics Shanghai (SMEE) که توسط ایالات متحده تحریم شده و امید چین برای تولید ماشین آلات نیمه هادی پیشرفته است، به همراه Jaka Robotics،Xiaodu Technology  و  Bilibili نیز در این لیست هستند، و این بدین معنی است که آنها واجد شرایط دریافت طیف گسترده‌ای از مشوق‌ها هستند.

۴۰ شرکت نوآور که دفتر مرکزی آنها در شانگهای است، در چهار بخش، نیمه هادی‌ها، بیوتکنولوژی، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال فعال هستند، حوزه‌هایی که شانگهای در تلاش است آنها را توسعه دهد.

این اقدام شانگهای نشان می‌دهد که دولت‌های محلی همچنان مشتاق استفاده از مشوق‌های دولت مرکزی برای رشد صنایع خاص مورد علاقه پکن هستند. پروژه‌های مرتبط به نیمه هادی‌ها که یک بخش فناوری استراتژیک برای پکن به‌منظور خودکفایی بیشتر محسوب می‌شوند، یارانه‌ها و حمایت‌های مختلفی دریافت می‌کنند.

البته باید اشاره کرد که با وجود چندین دهه پشتیبانی، SMEE  هنوز اولین دستگاه لیتوگرافی ۲۸ نانومتری چین را تحویل نداده است. محصول ۹۰ نانومتری آن از محصولات هلدینگ ASML، سازنده تجهیزات لیتوگرافی هلندی که می‌تواند ماشین‌هایی برای تراشه‌های زیر ۷ نانومتر بسازد، عقب‌تر است. سهام سنس‌تایم هم در هنگ کنگ دو سوم ارزش خود را از دست داده است.

پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو Bilibili و miHoYo، خالق Genshin Impact، یکی از موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی توسعه‌یافته در چین، در میان ۱۰ شرکت زیر مجموعه اقتصاد دیجیتال هستند.

در همین حال، PDD Holdings، که برای مدت کوتاهی از هلدینگ گروه علی بابا به عنوان با ارزش‌ترین شرکت فناوری چینی فهرست شده در ایالات متحده پیشی گرفت، در لیست نیست. PDD Holdings که برنامه‌های خرید تخفیفی Pinduoduo و Temu را اجرا می‌کند، در ماه مه ۲۰۲۳ اعلام کرد که برخی از فعالیت‌های خود را از شانگهای به دوبلین، پایتخت ایرلند منتقل کرده است.

شانگهای امیدوار است که اولین دسته از قهرمانان فناوری خود بتوانند مشخصه‌های شهر را در چشم انداز فناوری چین تقویت کنند.

شانگهای در فوریه ۲۰۲۳ یک سند سیاستی منتشر کرد که از شرکت‌های تجاری درخواست می‌کرد تا برای این فهرست درخواست دهند و شرکت‌های موفقی که سرمایه ثبت شده بیش از ۱۰۰ میلیون یوان دارند، حق دریافت یارانه تا سقف ۵ میلیون یوان (۷۰۰هزار دلار) خواهند داشت و همچنین به آنها یارانه تا ۳۰ درصد هزینه اجاره دفتر پرداخت خواهد شد.

چین در حال افزایش تلاش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی و سایر حوزه‌های فناوری پیشرفته است و قصد دارد مجموعه‌ای از مناطق ویژه هوش مصنوعی در سراسر کشور ایجاد کند، تا بتواند همچنان به مبارزه با آمریکا برای کسب برتری فناوری ادامه ‌دهد.

همانطور که در طرح جامع اقتصاد دیجیتال دولت محلی ۲۰۲۳-۲۰۲۵ آمده است، شانگهای که به طور سنتی به عنوان قطب مالی چین تلقی می‌شود، تلاش‌ها برای تبدیل شدن به موتور رشد دیجیتال را دوچندان کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6499

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.