• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

شانگهای دامنه تجارت دارایی‌های مجازی را گسترش می‌دهد

  • کد خبر : 5708
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
شانگهای دامنه تجارت دارایی‌های مجازی را گسترش می‌دهد
بر اساس طرح جامع اقتصاد دیجیتال 2023-2025 دولت محلی که اخیرا منتشر شد، شانگهای قصد دارد دامنه تجارت دارایی مجازی در این کلان شهر را در چند سال آینده گسترش دهد.

بر اساس این طرح، مرکز تبادل اطلاعات شانگهای که تجارت محصولات داده‌های مختلف را در نوامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد، به یک “مرکز مبادله داده در سطح ملی” تبدیل می‌شود که همزمان با راه‌اندازی یک “برد دارایی دیجیتال” تا سال ۲۰۲۵، قادر به پوشش تراکنش‌های سراسر کشور خواهد بود.

انتظار می‌رود حدود ۵۰۰۰ محصول داده تا سال ۲۰۲۵ با تمرکز بر صنایع عمده شامل مالی، لجستیک، فناوری و تولید در این مرکز داده فهرست شوند. همچنین انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، این مرکز به حدود ۱۰۰ هزار نهاد درگیر در تامین و خرید محصولات داده خدمات ارائه دهد.

به گفته دولت محلی، انتظار می‌رود که این گسترش ارزش صنعت داده شانگهای را تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۵۰۰ میلیارد یوان (۶۹ میلیارد دلار) برساند. همچنین اهداف طرح جامع شهر عبارتند از ایجاد یک “مرکز نوآوری صنعت داده” به منظور جذب یا تقویت ۱۰۰۰ شرکت، ایجاد ۱۰۰۰ محصول داده مارک دار و ایجاد ۲۰ “معیار صنعت در سطح ملی” تا سال ۲۰۲۵٫

گسترش تبادل اطلاعات شانگهای بر تلاش‌های چین برای افزایش سرعت توسعه تجارت دیجیتال صحه می‌گذارد. تجارت دیجیتال نیز به بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد تحت چهاردهمین برنامه پنج ساله این کشور برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ تبدیل شده است.

چین در تلاش است تا قوانین تجاری را برای ایجاد بازاری در زمینه داده‌ها اعمال کند، بازاری که توسط پکن به عنوان یک عامل تولید جدید در همان مقوله زمین، سرمایه، نیروی کار انسانی و فناوری در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش اندیشکده دولتی آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین  (CAICT)،  از نوامبر سال گذشته، حدود ۴۸ مرکز مبادله داده محلی – از جمله مبادلات در مرکز فناوری جنوبی شنژن و در گویانگ، مرکز استان جنوب غربی گوئیژو – ایجاد شده است، و این در حالی است که ۸ مرکز دیگر نیز در حال توسعه هستند. انتظار می‌رود این مبادلات به مسائل مهمی مانند نحوه طبقه‌بندی، تعیین قیمت و داد و ستد داده‌های ارزشمندی که توسط شرکت‌ها در دسترس است، رسیدگی کنند.

به گفته مقامات استانی گوئیژو در جنوب غربی چین، در ماه مه، مبادله کلان داده جهانی گویانگ – اولین تبادل داده کشور چین که از اوایل سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد- در ماه می، اولین فروش داده‌های شخصی کشور را تسهیل کرد.

در همین حال، طبق گفته دولت محلی، در شانگهای، «همه نوع نهادها» تشویق می‌شوند تا محصولات داده را از طریق تبادل داده‌های شهر خریداری کنند. این نشان می‌دهد کسانی که شرایط خاصی را دارند می‌توانند برای هزینه‌های تحقیق و توسعه خود از کسر مالیات برخوردار شوند.

CAICT در مقاله خود نوشته است، با این حال، قوانین چین هنوز تعاریف مالکیت داده و حقوق مرتبط را روشن نکرده، و این امر باعث می‌شود که ایجاد اجماع در صنعت درباره این موضوع دشوار شود.

در سوی دیگر، انتظار می‌رود تجارت دارایی‌های مجازی در هنگ‌کنگ پس از اجرایی شدن قوانین جدید ارزهای دیجیتال در ماه ژوئن رشد کند. در حالی که سایر رگولاتورها در سراسر جهان، از جمله آنهایی که در سرزمین اصلی چین هستند، دارایی‌های آنلاین را محدود می‌کنند، مقامات هنگ کنگ یک رژیم نظارتی جدید را ایجاد کرده‌اند که توسعه صنعت دارایی‌های مجازی را تقویت می‌کند.

به گفته دولت محلی، طرح اقتصاد دیجیتال شانگهای همچنین توسعه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرفته را که به تجزیه و تحلیل، تحقیق و کاربرد داده‌ها مرتبط هستند، افزایش می‌دهد.

پیشرفت‌های دیگری که طبق این طرح باید دنبال شوند عبارتند از: نوآوری‌هایی مانند تراشه‌های مرتبط با بلاک چین و سیستم‌های عامل، و استفاده از فناوری‌های کلیدی مانند ۶G و ارتباطات کوانتومی.

طبق گفته دولت محلی، تا سال ۲۰۲۵، مقیاس کل شبکه قدرت محاسباتی شانگهای چهار برابر خواهد شد.

منبع:scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5708

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.