• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

شانگهای به قطب صنعتی آینده تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 3252
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
شانگهای به قطب صنعتی آینده تبدیل می‌شود
شانگهای، مرکز تولید مالی و نیمه هادی چین، برنامه جاه طلبانه خود برای تبدیل شدن به پایگاهی برای صنایع آینده در بحبوحه تشدید جنگ فناوری ایالات متحده و چین و کنترل های سختگیرانه کووید 19-اعلام کرده است.

طبق دستورالعملی که توسط دولت شانگهای منتشر شده، هدف این شهر پرورش شرکت‌ها و استعدادهای نوآورانه در زمینه‌هایی از جمله سلامت، فناوری هوشمند، انرژی و مواد است. این شهر قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، میزبان هزار شرکت فناوری پیشرفته با تولید ترکیبی ۵۰۰ میلیارد یوان (۷۰ میلیارد دلار) باشد.

شانگهای، پایتخت مالی و تجاری چین، در سال‌های اخیر به لطف حمایت سیاست‌های سخاوتمندانه، به عنوان یک پایگاه تولیدی سطح بالا ظاهر شده است. این شهر در حال حاضر بزرگترین تولید کننده تراشه در چین است و یک چهارم ارزش تولید نیمه هادی ملی و همچنین ۴۰ درصد استعدادهای حوزه تراشه‌ها در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

چندین شرکت بزرگ تراشه چینی، از جمله شرکت بین‌المللی تولید نیمه هادی، در شانگهای مستقر هستند، در حالی که استارت آپ‌هایی مانند بایرن تکنولوژی و ایلاویتور کورکس نیز در این شهر فروشگاه راه اندازی کرده‌اند.

با این حال، آینده شهر به دلیل سیاست سختگیرانه کووید صفر و همچنین جنگ فناوری ایالات متحده و چین در ابهام است.

موج جدیدی شیوع ویروس کرونا مقامات محلی را بر آن داشته تا آزمایش‌های گسترده انجام دهند و هزاران نفر را تحت قرنطینه قرار دهند. پس از آن قرنطینه گسترده، برخی از استعدادهای برتر به فکر ترک شهر بودند. با این حال، دولت در برنامه روز جدید خود اعلام کرد می‌خواهد پنج مدرسه برای فناوری‌های آینده و ۱۵ مرکز نوآوری برای جذب دانشمندان و کارآفرینان سطح بالا بسازد.

واشنگتن به تازگی شروع به محدود کردن افراد آمریکایی از حمایت از شرکت‌های تراشه سازی چینی کرده است که این تصمیم برخی مدیران آمریکایی را در شرایط مخاطره آمیز قرار می‌دهد. این اقدام را می‌توان تهدیدی برای برنامه‌های جاه طلبانه فناوری شانگهای دانست.

این شهر که از لحاظ تاریخی یک بندر تجاری است که تجار خارجی را به خود جذب می‌کند، یکی از مقاصد اصلی برای کارآفرینان و مدیران چینی-آمریکایی محسوب می‌شود.

طبق برنامه جدید، شانگهای قصد دارد صنایع را در محاسبات هوشمند، واقعیت توسعه‌یافته، فناوری کوانتومی و ۶G رشد دهد، که همگی می‌توانند تحت تأثیر محدودیت‌های فناوری ایالات متحده قرار گیرند. بر این اساس شهر تا سال ۲۰۳۵، قصد دارد چندین خوشه صنعت فناوری پیشرفته را پرورش دهد.

شانگهای تنها شهر چینی نیست که آینده خود را بر فناوری سخت بنا می‌کند. اخیرا، مرکز فناوری جنوبی شنژن پیش‌نویس طرح اقتصادی را منتشر کرد که در آن وعده یارانه‌های سنگین و جوایز نقدی به مشاغل نیمه‌رسانا ثبت‌شده در این شهر در تلاش برای تقویت صنعت تراشه‌های محلی داده شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3252

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.