• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

شانگهای به دنبال جذب و سرمایه‌گذاری در حوزه نیمه‌رساناها

  • کد خبر : 2116
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
شانگهای به دنبال جذب و سرمایه‌گذاری در حوزه نیمه‌رساناها
دولت محلی شانگهای به دنبال ایجاد مشوق‌هایی برای جذب استعدادها و شرکت‌های فعال در بخش نیمه‌رساناهاست، این اقدام بخشی از تلاش‌های چین برای توسعه سریع صنعت تراشه‌های داخلی در این کشور است.

بر اساس این تصمیم، یارانه ۳۰ درصدی برای سرمایه‌گذاری – تا سقف ۱۰۰ میلیون یوان (۱۵ میلیون دلار) – در پروژه‌های تجهیزات مواد و تجهیزات نیمه‌رسانا در این شهر اختصاص خواهد یافت.

همچنین قرار است یارانه ۳۰ درصدی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نرم‌افزاری تراشه نظیر ابزارهای طراحی اتوماسیون الکترونیک (EDA) تا سقف ۱۰۰ میلیون یوان اختصاص یابد.

این اقدام شانگهای به چین کمک می‌کند تا بر تحریم‌های ایالات‌متحده علیه صنعت تراشه این کشور فائق آید و جایگاه این شهر را در این صنعت تحکیم خواهد کرد. مشوق جدید نسبت به نمونه‌های پیشین، بخش‌های بیشتری را شامل می‌شود و به شانگهای کمک می‌کند تا استعدادهای حوزه نیمه‌رساناها به برای زندگی و کار در این شهر تشویق کند.

شانگهای همچنین کمک هزینه تا سقف نیم میلیون یوان به متخصصین با مهارت حوزه نیمه‌رساناها اعطا خواهد کرد تا آنها را برای کار به این شهر جذب کند. شانگهای بزرگ‌ترین مرکز ریخته‌گری تراشه و شرکت‌های بین‌المللی نیمه‌رسانا در چین است.

چهاردهمین برنامه پنج‌ساله چین، نیمه‌رسانا و هوش مصنوعی را به‌عنوان دو قطب اصلی آینده توسعه فناوری در پنج سال آینده معرفی کرد.

اعطای یارانه نقدی یک اقدام معمول برای دولت‌های محلی چین است که به دنبال حمایت از پروژه‌های نیمه‌رسانا هستند.

صنعت نیمه‌رسانا با کمک دولتی رشد سریعی داشته است. سال گذشته تولید چین از مدارهای یکپارچه (IC) که شامل تولیدات شرکت‌های محلی و کارخانه‌های با مالکیت خارجی می‌شوند، به ۳۵۹٫۴ میلیارد واحد رسید که ۳۳٫۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود.

گزارش انجمن صنعت نیمه‌رسانا پیش‌بینی می‌کند درصورت حفظ روند فعلی، صنعت تراشه چین تا ۱۷٫۴ درصد از فروش جهانی را تا سال ۲۰۲۴ در اختیار خواهد داشت.

اما بخش ساخت تراشه در چین سال‌ها از همتایان جهانی خود نظیر شرکت‌های ساخت نیمه‌رسانای تایوان و سامسونگ عقب‌مانده است چرا که چین قادر به ساخت تراشه‌های پیشرفته‌تر از ۱۴ نانومتر نبوده است. تراشه‌های پیشرفته‌تر نظیر ۵ نانومتر در مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شوند.

چین همچنین برای نرم‌افزارهای طراحی تراشه به فناوری خارجی وابسته است. سهم چین از ابزارهای IP  و EDA  کمتر از ۱ درصد است. شرکت‌های آمریکایی نظیر Synopsys، Cadence و Mentor Graphics اکثر بازار جهانی را  در دست دارند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2116

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.