• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

سیستم محاسباتی جدید نیروی دریایی چین برای طراحی کشتی‌های جنگی

  • کد خبر : 2725
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۲
سیستم محاسباتی جدید نیروی دریایی چین برای طراحی کشتی‌های جنگی
یک سیستم طراحی کشتی‌های دریایی در چین از منابع محاسباتی در سراسر کشور با اتصال به پلتفرمی که در ابتدا به عنوان اینترنت برای وسایل نقلیه هوشمند طراحی شده بود، استفاده می‌کند.

در یک اجرای آزمایشی، نرم‌افزار شبیه‌سازی عددی که توسط پیمانکاران نیروی دریایی چین برای توسعه کشتی‌های جنگی استفاده می‌شود، بیش از ۱۴۰۰۰ CPU اینتل را در هشت سرور صنعتی در سراسر چین به کار گرفت.

با استفاده از این نرم‌افزار، فقط هشت ساعت طول کشید تا یک شبیه‌سازی موج چالش‌برانگیز حل شود تا ببیند چگونه می‌تواند بر عملکرد یک کشتی بزرگ با سرعت بالا تأثیر بگذارد.

پلتفرم ابری صنعتی در ابتدا به عنوان «اینترنت خودروها» برای کمک به جریان داده‌های خودرو، مدیریت ترافیک و رانندگی خودکار از طریق شبکه‌های ۵G و نوری توسعه داده شد و برای محققان نیروی دریایی امکان پهنای باند گسترده‌ای تا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه را فراهم کرد.

یک ابر رایانه سنتی به تعداد ثابتی از CPU فرمان می‌دهد، اما این محدودیت برای سیستم محاسبات ابری صنعتی چین که به سرعت در حال رشد است صدق نمی‌کند.

این برنامه بی‌سابقه راه را برای حل مشکلات هیدرودینامیکی کشتی‌های مقیاس بزرگ با نرم‌افزارهای خانگی هموار می‌کند.

این پلتفرم صنعتی انواع مختلفی از منابع محاسباتی با کارایی بالا را که در دوره‌های مختلف و مناطق مختلف ساخته شده‌اند یکپارچه می‌کند تا مدل جدیدی از کاربرد برای نوآوری‌های تغییر پارادایم را تحقق بخشد و به یک جهت روشن برای برنامه‌های کاربردی واقعی در آینده اشاره می‌کند.

چین در دهه گذشته یک زیرساخت اطلاعاتی پیشرفته گسترده ساخته است. وزارت صنعت و فناوری ارتباطات چین اعلام کرده تا پایان سال ۲۰۲۱، ۱٫۷ میلیون دکل ۵G راه اندازی شده و به ۴۲۰ میلیون شهروند خدمات ارائه می‌دهند.

بر اساس برآورد صنعت ارتباطات، این ارقام ۱۰ برابر بیشتر از تعداد کل دکل‌های سلولی در ایالات متحده است که حدود نیمی از آنها هنوز به ۵G ارتقاء پیدا نکرده‌اند.

فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر این زیرساخت اطلاعاتی بیش از ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی چین در سال گذشته را تشکیل داده است.

طبق برنامه دولت مرکزی، حداقل ۷۰ درصد کارخانه‌های چینی که تقریباً یک سوم کالاهای تولیدی جهان را در سال گذشته تولید کردند، قبل از سال ۲۰۲۵ به پلتفرم‌های ابری صنعتی متصل خواهند شد تا کارایی و کیفیت خود را افزایش دهند.

برخی از استان‌ها مانند آنخویی به بیش از ۷۰ درصد وسایل نقلیه جدید نیاز دارند تا ظرف سه سال به اینترنت خودروها متصل شوند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نرم‌افزار نیروی دریایی می‌تواند روی اکثر سیستم‌های کامپیوتری صنعتی و مراکز ابررایانه‌ای شناخته شده اجرا شود.

چین برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای محاسبات و ذخیره سازی داده‌ها، بیش از یک سوم از قدرتمندترین ابررایانه‌های جهان را ساخته که تقریباً دو برابر ابررایانه های ایالات متحده است.

جدیدترین و سریع‌ترین ابررایانه‌های چین در رتبه‌بندی بین‌المللی ظاهر نمی‌شوند زیرا دولت اطلاعات مربوط به عملکرد آنها را مخفی می‌کند.

در اوایل سال جاری، پکن یک پروژه سه ساله برای ساخت ۱۸ مرکز ابرداده جدید، عمدتاً در مناطق غربی با تراکم جمعیت کم، اما منابع انرژی غنی را تصویب کرد.

بسیاری از این مراکز داده توسط غول های فناوری مانند هواوی و تنسنت ساخته و راه اندازی خواهند شد.

به تازگی طرحی برای ادغام سیستم اطلاعات فرماندهی ارتش چین با اینترنت صنعتی فاش شده است. این سیستم ترکیبی می‌تواند کنترل اینترنت اشیاء را در حین صدور دستورات نظامی حفظ کند. بنا بر نظر محققین، هدف از ادغام افزایش عملکرد هوش مصنوعی در طول جنگ است و راه را برای ساخت سیستماتیک اردوگاه‌های نظامی هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، شهرهای هوشمند و پروژه‌های مدیریت جنگ هموار می‌کند.

اما اینترنت صنعتی موجود دارای حفره های امنیتی بسیار زیادی است و تنها در صورتی می‌تواند الزامات امنیتی ارتش را برآورده کند که تغییرات اساسی یا ارتقاء داده شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2725

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.