• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

سیستم‌عامل هارمونی هوآوی از iOS اپل در چین پیشی‌ خواهد گرفت

  • کد خبر : 6346
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
سیستم‌عامل هارمونی هوآوی از iOS اپل در چین پیشی‌ خواهد گرفت
طبق گزارش TechInsights، پلتفرم موبایل HarmonyOS هوآوی پیش‌بینی می‌شود که امسال از iOS اپل به عنوان دومین سیستم‌عامل بزرگ در چین پیشی بگیرد. این پیش‌بینی با توجه به فعالیت مجدد این شرکت تحت تحریم آمریکا و عرضه گوشی‌های سری Mate 60 که با استقبال گسترده‌ای روبرو شد، صورت می‌گیرد.

شرکت تحقیقاتی کانادایی TechInsights در گزارشی که اخیرا منتشر شد اعلام کرد در حالی که اندروید گوگل و iOS اپل همچنان بر بخش سیستم عامل گوشی‌های هوشمند جهانی تسلط خواهند داشت، سیستم عامل هارمونی او اس که توسط هوآوی توسعه یافته در برخی از زمینه‌ از هر دو غول آمریکایی در کشور چین پیشی خواهد گرفت.

افزایش پذیرش سیستم عامل هارمونی به دلیل بازگشت هوآوی به ساخت گوشی‌های هوشمند ۵G است که با عرضه غیرمنتظره میت ۶۰ پرو در اواخر آگوست ۲۰۲۳ آغاز شد. این نوع گوشی مجهز به تراشه ۵G پیشرفته و بومی است که آمریکا با اعمال تحریم‌های فناوری قصد داشت چین را از دسترسی به چنین فناوری محروم کند.

بر اساس این گزارش، TechInsights  همچنین انتظار دارد که هواوی در سال ۲۰۲۴ بهبود خوبی را تجربه کند.

تلفن‌های هوشمند هوآوی همگی از سیستم عامل HarmonyOS استفاده می‌کنند، سیستم عامل جایگزین اندرویدی که توسط هوآوی در آگوست ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، دقیقا سه ماه پس از اینکه دولت ایالات متحده این شرکت را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. بر اساس این لیست سیاه تجاری، هواوی از خرید نرم افزار، تراشه و سایر فناوری‌هایی که منشاء آن آمریکا هستند بدون تایید واشنگتن منع شده است.

در زمان عرضه، میت ۶۰ پرو موجی از شور و شوق میهن‌پرستانه را در میان مصرف‌کنندگان چینی برانگیخت و شرکت مستقر در شنژن با مشکلات عرضه مواجه شد، زیرا تلاش می‌کرد تا تولید را برای پاسخگویی به تقاضا افزایش دهد.

شرکت تحقیقاتی TechInsights انتظار دارد که چالش تامین قطعات هواوی که ناشی از کمبود تراشه‌های Kirin 9000s  است، در چند ماه آینده کاهش یابد. سبد محصولات هوآوی چندی پیش با عرضه مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند تحت سری میان‌رده‌ی نوا، بیشتر گسترش یافت.

همچنین پیش بینی می‌شود که HarmonyOS در سال ۲۰۲۴ با راه اندازی HarmonyOS Next که از برنامه‌های مبتنی بر اندروید پشتیبانی نمی‌کند، به نقطه عطفی برسد.

انتظار می‌رود هوآوی نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده HarmonyOS Next را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند و در حال حاضر با شرکت‌های بزرگ چینی برای توسعه برنامه‌های بومی مبتنی بر این سیستم همکاری می‌کند.

ماه گذشته گروه آنت (Ant Group) غول فناوری مالی چین اعلام کرد که پس از اینکه علی‌بابا توسعه نسخه جدیدی از DingTalk  را آغاز کرد، در حال ساخت نسخه جدیدی از اپلیکیشن پرداخت موبایلی Alipay بر اساس HarmonyOS است.

دیگر شرکت‌های بزرگ اینترنتی چینی از جمله JD.com شرکت تجارت الکترونیک، NetEase  غول بازی‌های ویدئویی و Meituan شرکت پیشرو در صنعت تحویل غذا در ماه نوامبر شروع به جذب توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌های بومی برای HarmonyOS کرده‌اند.

مک دونالد چین با شبکه‌ای متشکل از بیش از ۵۵۰۰ رستوران و بیش از ۲۰۰ هزار کارمند که هر سال به بیش از ۱ میلیارد مشتری خدمات ارائه می‌دهند، به یکی از اولین شرکت‌های چندملیتی مواد غذایی در سرزمین اصلی تبدیل شد که HarmonyOS Next را پذیرفته است.

به گفته TechInsights، باید دید که آیا این تلاش‌ها تأثیری بر دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند خواهد داشت و HarmonyOS را نه تنها برای گوشی‌های هوشمند، بلکه برای لپ‌تاپ‌ها و خودروها در چین به یک سیستم عامل پیش‌فرض تبدیل می‌کند؟

به گفته ریچارد یو چنگدونگ، مدیر عامل گروه تجاری مصرف کننده هوآوی که در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت در ماه آگوست صحبت می‌کرد، در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه با سیستم عامل هارمونی او اس کار می‌کنند و بیش از ۲٫۲ میلیون توسعه دهنده شخص ثالث برای این پلتفرم برنامه ایجاد می‌کنند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6346

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.