• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

سوژو بخش نیمه رسانای محلی را گسترش می‌دهد

  • کد خبر : 4630
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
سوژو بخش نیمه رسانای محلی را گسترش می‌دهد
سوژو واقع در استان جیانگ‌سو که به نوعی مرکز تولید چین است، با افزایش 20 درصدی تولیدات در صنعت نیمه رسانا به سایر دولت‌های محلی در چین می‌پیوندد که به دنبال خودکفایی فناوری در کشورشان هستند، آن هم در بحبوحه گسترش تولید تراشه در آمریکا و فشارهای این کشور به چین در این زمینه.

مقامات دولت محلی سوژو، شهری که بیش از ۳۰۰ شرکت فعال در بخش زنجیره تامین صنعت نیمه هادی چین را در خود جای داده است، انتظار دارند که درآمد حاصل از بخش تراشه در سال ۲۰۲۳ به ۱۲۰ میلیارد یوان (۱۷٫۲۸ میلیارد دلار آمریکا) برسد که در مقایسه با ۱۰۰ میلیارد یوان در سال گذشته، افزایش ۲۰ درصدی را در پی خواهد داشت.

همچنین مقامات شهری به دنبال راه اندازی دو تا سه پروژه تحقیقاتی در زمینه فناوری اصلی هستند که این امر به توسعه ۱۰ شرکت نوآور پیشرو کمک کرده و سه شرکت دیگر را در سال جاری به فهرست شرکت‌های فعال در زمینه صنعت نیمه هادی این شهر خواهد افزود.

سوژو با داشتن مناطق توسعه‌ای تثبیت شده، شبکه حمل و نقل گسترده و نزدیکی نسبی به شانگهای، یکی از مقاصد اصلی چین برای سرمایه گذاری خارجی است. شرکت‌های تولیدی در زمینه فناوری پیشرفته همچون شرکت نیمه رسانای سامسونگ سوژو، شرکت ریخته‌گری تراشه‌های داخلی Hejian، شرکت سرمایه گذاری مشترک مونتاژ و آزمایش نیمه‌هادی‌ها بین Advanced Micro Devices مستقر در آمریکا و Nantong Fujitsu Microelectronics  در این شهر فعال هستند.

ابتکار اخیر سوژو نشان دهنده علاقه گسترده در میان دولت‌های محلی چین برای دنبال کردن برنامه‌هایی است که از حرکت این کشور برای خودکفایی در فناوری حمایت می‌کند و با استراتژی دولت آمریکا برای مهار فناوری مقابله می‌کند.

دولت محلی استان جیانگ سو در ماه ژانویه از یک بسته حمایتی برای صنعت نیمه هادی رونمایی کرد که شامل ۵۰۰ میلیون یوان به صورت سالانه و برای سه سال آینده می‌شود که این وجوه در زمینه تحقیقات، خرید تجهیزات، طراحی تراشه و تولید هزینه خواهد شد.

در ماه فوریه نیز دولت محلی گوانگژو واقع در استان گوانگدونگ چین، ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه فعالیت‌های مربوط به صنعت نیمه هادی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر فناوری پیشرفته انجام داد.

مسئولان شهر هانگژو نیز متعهد شدند تا از صنعت نیمه هادی حمایت کرده و وعده ارائه یارانه تا سقف ۵۰ میلیون یوان برای تحقیقات مستقل در زمینه مواد کلیدی و تجهیزات اصلی مورد استفاده در توسعه تراشه را دادند.

انتظار می‌رود شنژن نیز در ماه دسامبر یک پلتفرم بین‌المللی در زمینه صنعت نیمه هادی راه اندازی کند که در آن شرکت‌های مختلف از سراسر جهان که در صنعت نیمه هادی و صنایع الکترونیک فعال هستند، در میان محدویت‌های تجاری ایجاد شده توسط آمریکا، حضور یابند.

شانگهای که در حال حاضر یک چهارم تولید نیمه هادی چین را به خود اختصاص می‌دهد، هم برنامه‌هایی برای ساخت ۵ شهرک صنعتی دارد که برخی از آنها بر روی ساخت تراشه‌های پیشرفته تمرکز خواهند داشت.

تلاش‌های دولت‌های محلی در بحبوحه افزایش فشار آمریکا بر صنعت نیمه هادی چین صورت می‌گیرد. واشنگتن اخیرا سیاستی را اجرا کرد که به دنبال آن توانایی چین برای دستیابی به تراشه‌های پیشرفته با محدودیت‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

البته علیرغم تشدید محدودیت‌های واشنگتن، برخی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه تمایل خود برای انجام تعهداتشان به چین را ابراز کرده‌اند. سامسونگ در حال ساخت یک پروژه جدید تراشه حافظه در پارک صنعتی سوژو چین-سنگاپور است و رئیس اینتل چین نیز اعلام کرده است که به سرمایه گذاری در این کشور ادامه خواهد داد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4630

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.