• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

سرمایه گذاری مشترک تنسنت و چاینایونیکام در زمینه اقتصاد دیجیتال

  • کد خبر : 3783
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
سرمایه گذاری مشترک تنسنت و چاینایونیکام در زمینه اقتصاد دیجیتال
تنسنت، غول رسانه‌های اجتماعی چینی، موافقت پکن را برای راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری مشترک با اپراتور بزرگ مخابراتی دولتی چین در یک معامله بخش خصوصی و دولتی دریافت کرده است.

بر اساس اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر شده، سرمایه گذاری مشترک بین بازوهای سرمایه گذاری چین یونیکام و بزرگترین شرکت فناوری خصوصی چین، یکی از ۱۵ قرارداد سرمایه گذاری بود که تایید بی قید و شرط را از اداره دولتی تنظیم بازار (SAMR)، کشور دریافت کرده است.

این سرمایه گذاری بر شبکه‌های توزیع محتوا و فناوری‌هایی مانند محاسبات تمرکز خواهد کرد و بر اساس یک مرور کلی از قرارداد ارائه شده توسط SAMR خواهد بود که هدف آن ذخیره حجم عظیمی از داده‌ها و پردازش سریع‌تر آن است – که معمولاً به عنوان توسعه محاسبات ابری دیده می‌شود.

چاینا یونیکام در بیانیه‌ای گفت: این سرمایه‌گذاری مشترک بر اساس نیازهای استراتژیک پیشرفت جامع شرکت در اقتصاد دیجیتال است و در دراز مدت مزایای هر دو شرکت و شبکه توزیع محتوا و صنایع محاسبات را تقویت می‌کند.

تنسنت به لطف برنامه فوق العاده وی چت که در همه جا حاضر است اطلاعات ۱٫۲ میلیارد کاربر را جمع آوری می‌کند. این شرکت مستقر در شنژن همچنین یکی از بزرگترین خدمات ابری در چین را اداره می‌کند.

داده‌های تنسنت – و همچنین رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای ارتباط آنلاین آن – به عنوان زیرساخت کلیدی با پیامدهایی برای امنیت ملی در نظر گرفته می‌شوند. تنسنت سال گذشته تغییراتی را در برنامه وی چت خود انجام داد تا داده‌های جمع آوری شده توسط برنامه داخلی خود وکسین را از نسخه خارجی وی چت جدا کند.

سهام چاینا یونیکام در جریان معاملات شانگهای نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۳٫۷۵ یوان (۰٫۵۲ سنت) رسید، در حالی که سهام تنسنت در هنگ کنگ با ۱٫۴ درصد افزایش به ۲۳۰٫۶ دلار هنگ کنگ رسید.

تنسنت که توسط کارآفرین چینی در سال ۱۹۹۸ ایجاد شد، زمانی احتمال می‌رفت که اولین شرکت آسیایی به ارزش بازار ۱ تریلیون دلار شود، اگرچه این اتفاق هرگز نیفتاد و سهام آن اکنون بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است، اما بزرگترین ناشر بازی‌های ویدیویی در جهان از نظر درآمد است.

پس از اینکه پکن اعلام کرد گسترش غیرمنطقی سرمایه در این کشور باید مهار شود، تنسنت سرمایه گذاری‌های قبلی خود را در دیگر شرکت‌های اینترنتی چینی واگذار کرده است. مقام ضد انحصار چین، تنسنت را به‌خاطر بسیاری از معاملات ادغام و خرید قبلی‌اش جریمه کرده است.

قوانین امنیتی تنسنت و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری امسال کاهش یافته است و رهبری چین متعهد به حمایت از اقتصاد دیجیتال است. در جریان جلسه دفتر سیاسی به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ در ماه ژوئیه، رهبران ارشد چین گفتند به تعدادی از قراردادهای معلق سرمایه گذاری در فناوری “چراغ سبز” نشان خواهند داد و سیگنالی را ارسال می‌کنند که پکن آماده است تا برخی از پیمان‌های مالی مربوط به غول‌های فناوری را تشویق کند.

این قرارداد اولین همکاری بین چاینا یونیکام و تنسنت نیست. در طرح تغییر مالکیت چاینا یونیکام در سال ۲۰۱۷، دومین اپراتور بزرگ مخابراتی در چین، ۳۵٫۲ درصد از سهام را به مبلغ ۷۸ میلیارد یوان (۱۱٫۷ میلیارد دلار آمریکا) به کنسرسیومی از سرمایه گذاران بخش خصوصی به رهبری تنسنت، هلدینگ گروه علی بابا و بیدو فروخت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3783

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.