• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

سرمایه گذاری بایت دانس در متاورس با خرید پلتفرم PoliQ

  • کد خبر : 3084
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
سرمایه گذاری بایت دانس در متاورس با خرید پلتفرم PoliQ
بایت دانس، مالک اپلیکیشن ویدیوی کوتاه تیک توک، استارت‌آپ واقعیت مجازی چینی PoliQ را خریداری کرده است و این جدیدترین اقدام این غول فناوری در زمینه ورود به دنیای متاورس است و علاقه به این بخش همچنان در حال افزایش هستند.

PoliQ، اپراتور پلت فرم اجتماعی مجازی است و به کاربران امکان می‌دهد آواتارهای خود را بسازند و هفته گذشته توسط بایت دانس به قیمت ده‌ها میلیون یوان خریداری شد. این استارت آپ با شرکت هدست واقعیت مجازی Pico که توسط بایت دانس در آگوست سال گذشته خریداری شد، ادغام شد.

خرید PoliQ توسط بایت دانس در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت در حال گسترش مجموعه متاورس خود از جمله سخت‌افزار، پلتفرم‌ و محتوا است و غول‌های فناوری در سراسر جهان در تلاشند تا آنچه که بسیاری آن را تکرار بعدی اینترنت می‌نامند، را بررسی کنند.

متاورس، یک دنیای آنلاین فراگیر است که در آن افراد از طریق آواتار با یکدیگر تعامل دارند و برای فعال کردن فعالیت مجازی نیاز به استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و سایر سخت افزارها وجود دارد. خرید Pico توسط بایت دانس به قیمت حدودی ۵ میلیارد یوان (۷۷۲ میلیون دلار) اولین سرمایه گذاری بزرگ یک غول فناوری چینی در بخش سخت افزار متاورس بود.

این شرکت مستقر در پکن پشتیبانی خود را از بخش واقعیت مجازی افزایش داده است. اوایل سال ۲۰۲۲، بایت دانس اعلام کرد که با غول تراشه آمریکایی کوالکام برای پیشبرد فناوری‌های توسعه‌یافته مرتبط با متاورس همکاری خواهد کرد.

بایت دانس در ماه ژانویه ۲۰۲۲، یک پلتفرم اجتماعی مجازی برای گروهی از کاربران به عنوان ابزاری برای کشف عملکردهای شبکه اجتماعی متاورس راه اندازی کرد و به طور جداگانه، یک اپلیکیشن مد دیجیتال نیز برای فضای متاورس طراحی و راه اندازی کرد.

شرکت‌های بزرگ فناوری در غرب نیز در حال اجرای طرح‌های مرتبط با متاورس هستند. متاپلتفرم، مالک فیس‌بوک نیز به تازگی اعلام کرد کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با متاورس را در هنگ کنگ برگزار خواهد کرد تا استفاده از این فناوری در زندگی روزمره مردم را بررسی کند. یاهو، موتور جستجوی ایالات متحده نیز برنامه‌های مشابهی را برای بررسی روش‌های بازاریابی جدید در دنیای مجازی در دست اجرا دارد.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3084

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.