• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

سختگیری بیشتر ناظر اینترنت چین علیه شایعات مربوط به سیاست‌های مبارزه با کرونا

  • کد خبر : 3178
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
سختگیری بیشتر ناظر اینترنت چین علیه شایعات مربوط به سیاست‌های مبارزه با کرونا
رگولاتور ارشد اینترنت چین متعهد شده است که به سرکوب اطلاعات نادرست و شایعات مربوط به کووید-19 و سایر مسائل اجتماعی ادامه دهد و این کشور به تشدید کنترل خود بر مطالب آنلاین ادامه می‌دهد.

اداره فضای سایبری چین (CAC) که در سال‌های اخیر خود را به عنوان مرجعی بر صحت اطلاعات آنلاین تثبیت کرده است، اعلام کرد اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدیوی کوتاه باعث ایجاد وحشت، اضطراب و خشم در مورد سیاست‌های دولت در زمینه کووید و سایر مسایل شده است.

طبق اطلاعیه CAC، شایعات مربوط به پیشگیری از بیماری همه گیر، شرایط اضطراری و مسائل اجتماعی به اهداف کلیدی سرکوب دوباره تبدیل خواهند شد.

این اداره تا به امروز، ۲۸۰۰ حساب کاربری را در پلتفرم‌های اصلی به دلیل جعل و انتشار اطلاعات نادرست مسدود کرده است.

پکن برای اطمینان از اینکه بیش از ۱ میلیارد کاربر اینترنت کشور فقط می‌توانند به اطلاعاتی که از نظر دولت مناسب است دسترسی داشته باشند، رویکردی سختگیرانه در کنترل گفتار در فضای مجازی اتخاذ می‌کند.

دولت وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده که به مبارزه با شایعات آنلاین اختصاص دارد و در ماه اوت کمپینی برای برچسب‌گذاری اخبار جعلی از نظر مقامات آغاز کرد و تا کنون بیش از ۳۳۰۰ نمونه پیدا شده است.

با این حال، تلاش‌های مقامات چینی برای دیکته کردن آنچه به عنوان حقیقت به حساب می‌آید، گاهی اوقات نتیجه معکوس داشته است.

خشم عمومی در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه مشخص شد دکتر لی ونلیانگ – یکی از اولین افرادی که در مورد شیوع کووید-۱۹ در ووهان هشدار داد – توسط پلیس محلی به دلیل انتشار شایعات مورد توبیخ قرار گرفت، شعله‌ور شد.

سرکوب اولیه اطلاعات حیاتی در مورد همه‌گیری توسط دولت، شهروندان را وادار کرده شکایات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

CAC در این اطلاعیه، به مواردی اشاره کرد که در آن افراد شایعاتی در رابطه با همه گیری منتشر کرده بودند، مانند حساب کاربری شخصی در برنامه اجتماعی Tencent QQ که گفته بود ممکن است افراد پس از دریافت واکسن کووید-۱۹ دچار مشکلات ریوی شوند. نمونه‌ دیگر شامل شایعه‌ای بود که ادعا می‌کرد شهر بندری تیانجین از اول اکتبر به مدت سه روز تعطیل خواهد شد.

رگولاتور همچنین شایعاتی را فهرست کرده است که کاربران اینترنت را گمراه و نظم عمومی را به طور جدی مختل کرده است، از جمله حساب کاربری در وی چت که گفته بود لغو پروازهای گسترده در سراسر کشور وجود دارد.

CAC گفت: “ما جعل و انتشار شایعات را مطابق با قانون به شدت مجازات خواهیم کرد، به انتشار موارد عادی ادامه می‌دهیم و در زمینه در معرض خطر قرار گرفتن در برابر جنایات هشدار می‌دهیم، و کاربران اینترنتی را راهنمایی می‌کنیم تا آگاهانه در برابر شایعات آنلاین و اطلاعات نادرست مقاومت کنند.”

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3178

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.