• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

سانسور اینترنت چین اپلیکیشن‌های موبایل را هدف قرار می‌دهد

  • کد خبر : 3841
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
سانسور اینترنت چین اپلیکیشن‌های موبایل را هدف قرار می‌دهد
رگولاتور ارشد اینترنت چین کمپین ویژه‌ای را برای اصلاح هرج و مرج در بخش اپلیکیشن‌های موبایل این کشور راه‌اندازی می‌کند.

بر اساس دستورالعمل‌های جدید منتشر شده از سوی اداره فضای سایبری چین، بی‌نظمی در هر بخش از زنجیره صنعت، از جستجوی اپلیکیشن‌ها و رتبه‌بندی گرفته تا دانلود و استفاده، مهار خواهد شد.

در این دستور العمل از برنامه‌های جعلی، جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های کاربران، انتشار اطلاعات مضر، تبلیغات بیش از حد، و روش‌هایی که برای فریب کاربران برای دانلود برنامه‌های خاص یا پر کردن حساب‌های مخارج‌شان طراحی شده‌اند، به عنوان نمونه‌هایی از رفتارهای نادرست که باید کنترل شوند، ذکر شده است.

اگرچه رگولاتور مجازات خاصی را برای تخلفات تعیین نکرده اما بر این نظر است که پلتفرم‌های توزیع اپلیکیشن مسئول انجام اقدامات مناسب برای اصلاح هر مشکلی هستند و اقدامات هدفمند را در برابر پلتفرم‌هایی با مشکلات شدید انجام می‌دهد و این اقدامات را با قدرت اجرا می‌کند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که تعداد اپلیکیشن‌ها در چین در بحبوحه سرکوب گسترده‌تر نظارتی در بخش فناوری و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده در شرایط کند اقتصاد کاهش یافته است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در گزارش‌های ماهانه خود از ماه ژوئیه، داده‌های مربوط به اپلیکیشن موبایل را حذف کرده است که این اولین بار از زمان ارائه این آمار در آگوست ۲۰۱۷ است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در گزارش‌های ماهانه خود، داده‌های مربوط به اپلیکیشن موبایل را حذف کرده است که این اولین بار از زمان ارائه این آمار در آگوست ۲۰۱۷ است.

به گفته این وزارتخانه، این اتفاق پس از آن رخ داد که سال گذشته ۹۳۰۰۰۰ اپلیکیشن در چین متوقف شدند، که معادل توقف حدود ۲۵۰۰ اپلیکیشن در روز است. تا پایان ژوئن سال جاری، ۲٫۳۲ میلیون اپلیکیشن در چین فعال بود که ۸ درصد نسبت به ۲٫۵۲ میلیون در پایان سال ۲۰۲۱ و کمی بیش از نیمی از ۴٫۴۹ میلیون در پایان سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

این اطلاعیه آخرین مورد از فهرست طولانی اقدامات ویژه است که توسط اداره فضای مجازی به عنوان بخشی از کمپین پاکسازی برای ریشه کنی هرج و مرج آنلاین و ایجاد فضای مجازی پاک و سالم انجام شده است.

با چنین اقداماتی، آژانس قدرت گسترده‌ای را برای کنترل بخش اینترنت و فناوری چین انباشته کرده است.

این آژانس در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ اقدام ویژه را در سال ۲۰۲۲ انجام دهد که بر حوزه‌هایی از جمله پخش زنده و ویدیوهای کوتاه، شایعات آنلاین، الگوریتم‌های توصیه و همچنین حساب‌های کاربری آنلاین تمرکز دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3841

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.