• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

ساخت مزرعه هوشمند با استفاده از دستگاه برداشت انرژی جنبشی از حرکات حیوانات

  • کد خبر : 3717
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۳
ساخت مزرعه هوشمند با استفاده از دستگاه برداشت انرژی جنبشی از حرکات حیوانات
گروهی از دانشمندان چینی مزرعه‌ای هوشمند با انرژی صفر با حسگرهای پوشیدنی را پیشنهاد کردند که به طور کامل توسط حرکت گاوها تغذیه می‌شود.

مطالعه‌ای که در مجله iScience منتشر شد، دستگاه‌های هوشمندی را بر روی گاوها تشریح کرد که انرژی جنبشی ایجاد شده توسط حتی کوچک‌ترین حرکات آن‌ها را جذب می‌کنند و سپس از آن برای تامین انرژی مزرعه استفاده می‌کنند.

محققان دانشگاه جنوب غربی جیائوتنگ دستگاه‌های حسی کوچکی را در اطراف مچ پا و گردن گاو نصب کردند تا انرژی جنبشی حیوانات را بازیابی کرده و آن را در ابرخازن‌ها یا باتری‌های لیتیومی از طریق یکسوکننده ذخیره کنند.

ژانگ زوتائو، یکی از نویسندگان مقاله و استاد دانشگاه گفت: ما یک مکانیسم تقویت حرکت طراحی کردیم که از آهنربا و آونگ برای تقویت حرکات کوچک گاوها استفاده می‌کند.

بر اساس این مطالعه، برداشت کننده انرژی می‌تواند تامین انرژی پایدار را برای حسگرهای پوشیدنی نظارت بر گاوها تضمین کند، و این حسگرها همچنین می‌توانند زمانی که گاو حرکت نمی‌کند یا حرکت محدودی انجام می‌دهد، تغذیه شود.

پان یاجیا، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: “در یک دامداری، نظارت بر اطلاعات محیطی و بهداشتی گاو می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها و بهبود کارایی پرورش و مدیریت مراتع کمک کند.” وی افزود: این اطلاعات می‌تواند شامل غلظت اکسیژن، دما و رطوبت هوا، میزان ورزش، چرخه‌های تولید مثل، بیماری و تولید شیر باشد.

ژانگ و پان همچنین این دستگاه‌ها را روی انسان آزمایش کردند. محققان کاربردهای آینده این تکنولوژی را در نظارت بر ورزش، مراقبت‌های بهداشتی، خانه‌های هوشمند و ساخت شبکه‌های حسگر بی سیم انسانی مشاهده می‌کنند.

مزرعه هوشمند به مزرعه‌ای گفته می‌شود که در آن تکنولوژی‌های جدید جایگزین فرآیندهای دستی و سنتی شده‌اند. مزرعه هوشمند با استفاده از ابزارهای روز، کمترین نیاز را به انسان دارد. در مزارع هوشمند فرآیند رشد محصولات، کاشت، برداشت و عرضه همگی به کمک تکنولوژی و بدون نیاز به انسان انجام می‌شود.

کشاورزی هوشمند بیشتر به مفهوم مدیریت مزرعه اشاره دارد که از فناوری مدرن با هدف افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی استفاده می‌کند. طبق تحقیقات آینده پژوهی کشاورزی، هزینه‌های این صنعت با به‌کارگیری مزراع هوشمند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. مزرعه هوشمند با معرفی تکنولوژی‌های موثر بر کشاورزی با هدف کاهش هزینه، کارایی بهتر در کشاورزی و محصولات باکیفیت، آینده‌ای روشن‌تر را نوید می‌دهد. برخی از آینده پژوهان حوزه‌ کشاورزی رفتن به سوی این روش کشاورزی را تنها راه موجود دانسته‌اند.

کشاورزی هوشمند با به‌کارگیری ماشین آلات و  تکنولوژی، مشارکت کارگران در مزرعه را محدود می‌کند، از این رو دیگر جای نگرانی در مورد ایمنی کشاورزان و کارگران وجود ندارد.

کشاورزی هوشمند در حال ایجاد زمینه‌های «سومین انقلاب سبز» است که به کاربرد ترکیبی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات اشاره دارد. این ترکیب شامل دستگاه‌هایی مانند تجهیزات دقیق، حسگرها و محرک‌های اینترنت اشیا، سیستم‌های موقعیت‌یابی جغرافیایی، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) و ربات‎ها است. اینترنت اشیا در کشاورزی به کنترل بهتر فرآیندهای کشاورزی برای کاهش خطرات تولید کمک می‌کند و توانایی پیش‌بینی نتایج تولید را افزایش می‌دهد.

علاوه ‌بر این به کشاورزان کمک می‌کند تا محصول را بهتر برنامه‌ریزی و توزیع کنند. داده‌ها در مورد میزان دقیق محصولات و مقدار محصول برای برداشت می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا فشار کاری و پسماند را کاهش دهند.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3717

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.