• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

ساخت ربات چینی برای انجام سریع تست‌های کرونا

  • کد خبر : 2772
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
ساخت ربات چینی برای انجام سریع تست‌های کرونا
یک ربات که می‌تواند تست سواب دهانی کووید-19 را در 35 ثانیه انجام دهد، در افتتاحیه کنفرانس جهانی ربات 2022 در پکن، جایی که یک چهارم از 36 نوآوری رباتیک برجسته برای پیشگیری از بیماری همه گیر و مراقبت‌های پزشکی ساخته شده، توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

این ربات جدید توسط شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) طراحی شده تا نشان‌دهنده حرکت اولیه این شرکت به سمت محصولات خودکار آزمایش کووید-۱۹ باشد. این دستگاه به زودی می‌تواند توسط اداره کل گمرک در پکن برای آزمایش مسافران خطوط هوایی از خارج از کشور مستقر شود.

کار بر روی این ربات در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و سازنده آن باید قبل از اینکه دستگاه در معرض نمایش عمومی قرار گیرد چند مشکل فنی مانند تنظیم قدرت بازوی رباتیک هنگام لمس گلوی شخص و ضدعفونی کامل پس از هر آزمایش را بر طرف کند.

علاقه به ابزارهای پیشگیری از بیماری همه‌گیر و مراقبت‌های پزشکی در کنفرانس جهانی ربات امسال نشان‌دهنده ضرورت استفاده از این ربات‌ها در خط مقدم برای کمک به نیروی انسانی برای مقابله با اقدامات کنترل کووید-۱۹ است که در سراسر چین اجرا می‌شود.

آزمایش‌های پرکار کووید-۱۹ بخشی از سیاست صفر چین در برابر همه‌گیری است. شهرهای بزرگ مانند پکن، شانگهای و شنژن از بازدیدکنندگان تقاضا می‌کنند قبل از ورود به هر مکان عمومی، آزمایش کووید-۱۹ را انجام دهند و نتایج منفی را ثبت کنند.

یک یا دو مورد مثبت تایید شده می‌تواند آزمایش انبوه میلیون‌ها نفر را به دنبال داشته باشد، که بسیاری از نیروی انسانی خط مقدم که این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند را خسته کرده است.

استقرار یک ربات برای انجام این آزمایش‌ها نه تنها نیروی انسانی خط مقدم را از چنین شغل‌های استرس‌زا و تکراری رهایی می‌بخشد، بلکه می‌تواند به کاهش خطر ابتلای کارکنان پزشکی نیز کمک کند.

بسیاری از شرکت‌های رباتیک چینی از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش تقاضا برای محصولات خود بوده‌اند. روبات‌های آنها در بیمارستان‌ها و سایر مناطق عمومی برای تحویل غذا و دارو، ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی، اندازه‌گیری دمای بدن و کمک به تشخیص بیماران از طریق پرسشنامه های ارائه شده توسط پزشکان مستقر شده‌اند.

کنفرانس امسال ربات جهانی در پکن، نسبت به سال گذشته، فضای نمایشگاهی برای ربات‌های بهداشتی را به میزان قابل توجهی افزایش داده بود. این رویداد سالانه که از سال ۲۰۱۵ آغاز شد، به طور مشترک توسط دولت، شهرداری پکن، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، و انجمن علم و فناوری چین برگزار می‌شود تا آخرین پیشرفت‌های این کشور در کاربردهای رباتیک را به نمایش بگذارد.

انتظار می رود تقاضا برای کاربردهای روباتیک نوآورانه در میان جامعه‌ای با دارا بودن بیشترین جمعیت سالمند در کره زمین، که به سرعت در حال پیر شدن است، طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده افزایش یابد.

بر اساس گزارشی که اخیرا در شانگهای منتشر شده، مسیر سودآوری برای بسیاری از شرکت‌های رباتیک چینی همچنان پر از دست انداز است، حتی با وجود اینکه این کشور برای هشت سال متوالی بزرگترین مصرف کننده ربات‌های صنعتی بوده است. در این گزارش آمده است که “تراکم ربات” در چین ۲۴۶ ربات به ازای هر ده هزار کارگر در بخش تولید یا تقریبا دو برابر میانگین جهانی است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2772

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.