• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

ساخت ربات انسان نمای پیشرفته در چین تا سال ۲۰۲۵

  • کد خبر : 6022
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
ساخت ربات انسان نمای پیشرفته در چین تا سال ۲۰۲۵
سالهاست جاه‌طلبی‌های چین، شامل پیشروی در حوزه‌های پیشرفته از هوش مصنوعی تا محاسبات کوانتومی را در بر گرفته واکنون به قلمروی دیگر با ویژگی‌های علمی تخیلی توجه کرده است؛ روبات‌های واقعی.

بر اساس طرحی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین ارائه شده، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ اولین ربات‌های انسان نما خود را تولید کند. دولت شرکت‌های جوان بیشتری را پرورش خواهد داد که در این زمینه متمرکز هستند، استانداردهای این صنعت را تعیین می‌کند، استعدادها را توسعه می‌دهد و همکاری‌های بین‌المللی را تعمیق می‌بخشد.

سهام شرکت‌های رباتیک چینی پس از این دستورالعمل‌های سیاستی افزایش یافت که بُعد دیگری به رقابت تکنولوژیکی بین دو اقتصاد بزرگ جهان در تراشه‌ها و سخت‌افزار می‌افزاید. شرکت‌های آمریکایی مانند تسلا و بوستون دینامیکس تاکنون از برتری در این فناوری برخوردار بوده‌اند.

چین، تولید کننده شماره ۱ الکترونیک در جهان، پیشرفت‌هایی را در زمینه سنجش محیط، کنترل حرکت و قابلیت‌های تعامل ماشین با انسان در دو سال آینده هدف قرار داده است. دولت استفاده از هوش مصنوعی در رباتیک را تشویق می‌کند و خواستار تحقیقات بیشتر در زمینه توسعه دست‌ها، بازوها و پاهای ربات‌های زبردست و سریع است.

این طرح سیاست گذاری جزئیات مختصری ارائه کرد اما بلندپروازی بزرگی دارد. چین همچنین به دنبال آن است که ربات‌های انسان‌نما تا سال ۲۰۲۷ فکر کنند، بیاموزند و نوآوری کنند یک سیستم زنجیره تامین صنعتی قابل اعتماد برای پشتیبانی از ساخت آنها ایجاد کند.

روبات‌های انسان‌نما، وظایفی را که در حال حاضر توسط انسان انجام می‌شود، از برداشتن مواد غذایی گرفته تا کار در محیط‌های خطرناک انجام می‌دهند. تعدادی از شرکت‌های آمریکایی در این زمینه پیشرو هستند، تسلا در حال توسعه ربات انسان‌نما Optimus خود است و ربات اطلس شرکت بوستون دینامیکس قادر به انجام چرخش‌های برگشتی است. گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی سه سال پیش هدایت شرکت بوستون را در یک معامله ۱٫۱ میلیارد دلاری خریداری کرد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6022

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.