• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

رویکرد هنگ کنگ برای تبدیل شدن به هاب ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 3628
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
رویکرد هنگ کنگ برای تبدیل شدن به هاب ارزهای دیجیتال
سقوط شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال یکی پس از دیگری، باعث شده که این صنعت بیش از پیش به دنبال شفافیت بیشتر پلت‌فرم و انطباق با مقررات باشد.

FTX که تا چندی پیش دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال جهان بود، پس از اینکه مدیر اجرایی هلدینگ بایننس، اعلام کرد قصد دارد مبلغ ۵۳۰ میلیون دلار از شرکتش را به صورت FTT بفروشد، وارد یک مارپیچ نزولی ناگهانی شد.

این بحران پس از فروپاشی قرارداد اولیه رقیب بایننس برای خرید FTX شتاب گرفت. موسسات و سرمایه گذاران خرد به طور یکسان متحمل ضرر شده‌اند زیرا افشاگری‌های مربوط به FTX به بقیه بازار ارزهای دیجیتال سرایت کرده و ارزش توکن‌ها را در سراسر جهان پایین آورده است.

ماه گذشته FTT حدود ۲۵ دلار آمریکا معامله می‌شد، اما پس از اینکه بایننس اعلام کرد دارایی‌های توکن خود را تخلیه می‌کند، قیمت شروع به سقوط کرد و پس از اعلام ورشکستگی بیشتر کاهش یافت و FTT در حال حاضر حدود ۱٫۵ دلار آمریکا معامله می‌شود.

این حوادث منعکس کننده عدم شفافیت در صرافی‌های غیرقانونی است که باعث تشدید بیشتر مقررات و کنترل‌های متمرکزتر می‌شود. هنگ کنگ با همکاری نزدیک با بازیگران اکوسیستم بازار برای ساختن دوره بعدی ارزهای دیجیتال، که به طور فزاینده‌ای از مقررات برای توسعه پیشرو استقبال می‌کند، هاب دارایی مجازی پیشرو خود را به دست خواهد آورد.

سرمایه‌گذاران کریپتو هنگ‌کنگ، که اعتمادشان به این صنعت با آخرین سقوط بازار متزلزل شده بود، اکنون برای طوفان‌های بزرگ‌تری آماده می‌شوند.

دولت هنگ کنگ همچنان معتقد است که ارزهای رمزنگاری شده لزوماً شامل چرخش سوداگرانه نیستند و فناوری‌های نوآورانه در پشت دارایی های مجازی پتانسیل عظیمی”را برای برنامه‌های کاربردی در خدمات مالی، تجارت و خدمات سازمانی ارائه می‌دهند.

چارچوب نظارتی هنگ‌کنگ برای ارزهای دیجیتال اولویت حفاظت از سرمایه‌گذاران است. تحت رژیم فعلی شهر، شرکت‌ها می‌توانند در پلت‌فرم‌های تجارت دارایی مجازی شرکت کرده و برای مجوز درخواست دهند و به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای خدمات دهند. مجوزها به پلتفرم‌هایی نیاز دارند که دارایی‌های مشتری را به درستی تفکیک کرده و از قوانین گزارشگری مالی و افشا پیروی کنند.

از زمانی که هنگ کنگ چارچوب مجوز انتخاب را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، OSL و HashKey Group تنها دو شرکتی بودند که مجوز دولت را برای فروش دارایی‌های مجازی به سرمایه گذاران حرفه‌ای دریافت کردند، که به عنوان سرمایه گذارانی با پورتفولیوی ۸ میلیون هنگ کنگ (۱ میلیون دلار آمریکا) تعریف می‌شوند.

حباب‌ها و آشفتگی‌ها در بازار دارایی‌های مجازی در چند سال گذشته بازارهای سرمایه‌گذاری را مختل کرده است، اما در این مدت، توسعه نوآوری مالی متوقف نشده است.

چشم انداز کارشناسان این است که با مجوز بیشتر پلتفرم‌های VA [دارایی مجازی] و ارائه‌دهندگان خدمات، محیط قوانین می‌تواند به سرمایه‌گذاران اعتماد به نفس بیشتری برای قرار گرفتن در این نظام دارایی جدید بدهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3628

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.