• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

رونمایی چین از گروه دوم شهرهای گیگابیتی

  • کد خبر : 4251
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
رونمایی چین از گروه دوم شهرهای گیگابیتی
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) از گروه دوم شهرهای گیگابیت رونمایی کرد که نشانه دیگری در تحول دیجیتالی این کشور است.

این فهرست شامل ۸۱ شهر از جمله شیامن و نانچانگ در شرق، فوشان و سانیا در جنوب، جانگجیاکو و تائی یوان در شمال و شنیانگ در شمال شرق است.

شهرهای گیگابیت به مناطقی اطلاق می شود که دارای اینترنت کابل فیبر نوری و اتصال تلفن همراه هستند و سرعت ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه (MBP) را ارائه می‌دهند.

این شهرها باید یک رشته از استانداردها را رعایت کنند، از جمله به ۸۰ درصد میزان پوشش برای دسترسی به شبکه ۵G و ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه فیبر نوری در مکان‌های کلیدی، سهم ۲۵ درصدی از کاربران ۵G و بیش از پنج شبکه نوری ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه و موارد کاربردی ۵G می‌توان اشاره کرد.

چین اکنون ۱۱۰ شهر گیگابیت دارد که یک سوم از شهرهای مرکزی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

چین در حال افزایش تلاش برای تقویت ساخت “شبکه گیگابیت دوگانه” در شهرهای گیگابیت است.

همانطور که از این نام پیداست، “گیگابیت دوگانه” به یک شبکه پیشرفته متشکل از اینترنت نوری ۵G و ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه اشاره دارد. با ظرفیت‌هایی از قبیل افزایش پردازش داده‌ها و تأخیر بسیار کم، می‌توان آن را در زمینه‌هایی از جمله تولید صنعتی، بنادر، معادن و فرهنگ و گردشگری، تسریع در تحول دیجیتال و توسعه هوشمند بخش‌های مربوطه استفاده کرد.

دانلود فایلدانلود

در حال حاضر، بیش از ۵ میلیون خانوار در چین به شبکه فیبر نوری ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه با ۲٫۳۱ میلیون ایستگاه پایه ۵G دسترسی پیدا کرده‌اند.

در ۱۱۰ شهر گیگابیت، کلیه خانوارها به شبکه فیبر نوری ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا کرده‌اند و میانگین تعداد ایستگاه‌های پایه ۵G در هر ۱۰ هزار نفر ۲۲٫۲ و میانگین نسبت ۵G کاربران ۳۸٫۹ درصد است که بالاتر از میانگین ملی است.

از اواخر سال ۲۰۲۲ ، چین بیش از ۹۰ میلیون کاربر فیبر نوری شبکه نوری دارد و تعداد کاربران ۵G آن بیش از ۵۶۱ میلیون نفر است.

وزارت ارتباطات چین به تشویق شرکتهای پیشرو در زمینه فناوری و مؤسسات تحقیقاتی برای سرمایه گذاری و توسعه انتقال فیبر نوری با سرعت فوق العاده سرعت، شبکه نوری نسل بعدی و فناوری ارتباطات بی سیم کمک خواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین مشارکت چین در شکل گیری استانداردهای بین‌المللی، صنعتی و گروهی را برای تقویت رقابت اصلی چین در توسعه شبکه “گیگابیت دوگانه” تسهیل خواهد کرد.

در مرحله بعدی، چین به پیشرفت ساختمان شهرهای گیگابیت و گسترش پوشش شبکه “گیگابیت دوتایی”، به ویژه در شهرهای متوسط و کوچک و همچنین مناطق روستایی و دور افتاده ادامه خواهد داد.

منبع: cctvplus

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.