• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

رونمایی چین از طرحی برای تقویت امنیت داده‌ها در صنایع کلیدی

  • کد خبر : 4118
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
رونمایی چین از طرحی برای تقویت امنیت داده‌ها در صنایع کلیدی
چین قصد دارد امنیت داده‌ها را در صنایع بزرگ از مخابرات گرفته تا امور مالی تقویت کند، و به دنبال آن است که پتانسیل اقتصادی حجم عظیمی از داده‌های تولید شده توسط اقتصاد دیجیتال خود را در عین حفاظت از امنیت ملی ایجاد نماید.

از آنجایی که داده‌ها به یک عامل مهم تولید و موتور اصلی رشد اقتصادی تبدیل شده، امنیت داده‌ها نیز به بخشی جدایی ناپذیر از امنیت ملی کشور تبدیل می‌شود.

دستورالعمل‌هایی طراحی شده که به طور مشترک توسط ۱۶ نهاد دولتی چین – از جمله وزارت صنعت و فناوری ارتباطات و اداره فضای سایبری چین (CAC) – صادر شده و هدفی را برای کشور تعیین می‌کند تا صنعت امنیت داده خود را هر سال ۳۰ درصد رشد داده و به بیش از ۱۵۰ میلیارد یوان (۲۲٫۴ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۵ برساند.

در همین دوره، دولت قصد دارد پنج آزمایشگاه امنیت داده در سطح استانی و ایالتی بسازد تا به پیشرفت‌هایی در فناوری‌ها و محصولات کلیدی دست یابد. همچنین می‌خواهد پنج شهرک صنعتی امنیت داده ملی ایجاد کند و چندین “غول کوچک” – کسب و کارهای کوچکتر با محصولات ویژه و دانش فنی در این بخش – را توسعه دهد که در سطح جهانی قابل رقابت هستند.

طبق این دستورالعمل، صنایع از مخابرات و حمل و نقل گرفته تا امور مالی و بهداشت و درمان باید حداقل هشت سناریو مورد استفاده و قابل اجرا را در سه سال آینده ارائه دهند.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵، بخش امنیت داده چین به بلوغ رسیده و وارد یک دوره پررونق شود و اقتصاد دیجیتال ملی را تقویت کند.

سایر آژانس‌های قابل توجهی که در این دستورالعمل دخیل هستند عبارتند از کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC)، وزارت امنیت عمومی، بانک خلق چین، اداره دولتی تنظیم بازار و کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین.

سیاست گذاران چینی در آوریل ۲۰۲۰ داده‌ها را به عنوان یک عامل جدید تولید اضافه کردند و آن را در رده زمین، سرمایه و نیروی انسانی قرار دادند.

توسعه بخش امنیت داده – که شامل همکاری بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها می‌شود – رویه‌ها را در صنایع بهبود می‌بخشد و زمینه را برای ایجاد اقتصاد دیجیتال کشور فراهم می‌کند.

از آنجایی که چین در تلاش برای استفاده از داده‌ها برای پیشبرد رشد اقتصادی است، کنترل بر ذخیره‌سازی و دسترسی خود را نیز تشدید می‌کند.

قانون امنیت داده‌ها، که در سپتامبر ۲۰۲۱ اجرایی شد، برخی از اطلاعات تولید شده در داخل کشور را به عنوان یک موضوع امنیت ملی در نظر می‌گیرد و هر نهاد دولتی را ملزم می‌کند که بر امنیت داده‌ها در قلمرو خود نظارت داشته باشد. از آن زمان، پکن مجموعه‌ای از قوانین مربوط به صادرات داده‌های چین را منتشر کرده است.

اخیرا نیز وزارت ارتباطات قوانین جدیدی را تصویب کرده که بر اساس آن داده‌های مهم صنعتی در داخل کشور ذخیره شده و حوزه‌هایی از جمله صنعت، مخابرات و امواج رادیویی را پوشش می‌دهد.

از اوایل سال گذشته، شرکت‌های چینی که به دنبال عرضه اولیه عمومی در خارج از کشور هستند، در صورتی که کسب‌وکارشان شامل داده‌های بیش از یک میلیون مصرف‌کننده چینی باشد، ملزم به بررسی امنیت سایبری هستند.

مقامات همچنین نظارت دقیق بر روی شیوه‌های داده شرکت‌های فناوری چینی را افزایش داده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4118

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.