• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

رونمایی چین از ابتکار جدید همکاری دریایی در اجلاس کمربند و جاده

  • کد خبر : 5941
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
رونمایی چین از ابتکار جدید همکاری دریایی در اجلاس کمربند و جاده
چین در اجلاس کمربند و جاده از یک ابتکار جدید همکاری بین‌المللی دریایی رونمایی کرد تا اهداف «اقتصاد آبی» خود را به جهانیان نشان دهد.

پکن دهمین سال راهبرد توسعه جهانی زیرساختی خود را در سومین همایش «کمربند و جاده و همکاری های بین‌المللی»، جشن می‌گیرد. نمایندگان حدود ۱۳۰ کشور و ۳۰ سازمان جهانی در این مجمع دو روزه شرکت کردند. این مجمع برای اولین بار جلسه‌ای در مورد همکاری‌های دریایی نیز تشکیل داد.

پس از همه گیری کووید-۱۹، اقتصاد آبی به عنوان یک نیروی محرکه جدید برای احیای اقتصاد، ارتباط و همکاری جهانی و نقطه رشد جدیدی برای نوآوری و تحول شناخته شده است که برای چین و کشورهای کمربند و جاده بسیار اهمیت دارد.

بانک جهانی اقتصاد آبی را تحت عنوان «استفاده پایدار از منابع اقیانوس برای رشد اقتصادی، بهبود معیشت و مشاغل در عین حفظ سلامت اکوسیستم‌های اقیانوسی» تعریف کرده است.

اقیانوس‌ها قبلاً بخشی از طرح کمربند و جاده بودند که توسط رئیس جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد – جنبه “جاده” به اصطلاح جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یکم اشاره دارد.

پکن طرحی برای چشم انداز همکاری دریایی خود ذیل طرح کمربند و جاده در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. تمرکز آن بر ایجاد یک گذرگاه اقتصادی از دریای چین جنوبی به دریای مدیترانه و آفریقا بود.

هدف از ابتکار عمل جدید اعلام اهداف توسعه پکن برای همکاری‌های دریایی بین‌المللی و در عین حال احترام به نگرانی‌ها و ایده‌های دیگر کشورها است. چین متعهد شده است از همه طرف‌های درگیر در این امر بخواهد که اقدامات هماهنگ برای حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوس‌ها انجام دهند، تا در مورد یک طرح بزرگ برای همکاری آبی با دیگران گفت وگو و ثمرات توسعه آبی را به اشتراک بگذارد. حوزه‌ این گفت و گوها از استفاده پایدار از منابع دریایی و حفاظت از تنوع زیستی گرفته تا تغییرات آب‌وهوایی و همکاری‌های فناوری را شامل می‌شود.

چین تلاش خواهد کرد تا آگاهی از مسائل زیست محیطی را در میان شرکت‌های چینی درگیر در پروژه‌های کمربند و جاده در خارج از کشور افزایش دهد. دولت این کشور نیز در زمینه هایی مانند حفاظت از محیط زیست و انرژی‌های جدید حمایت فناورانه ارائه خواهد کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5941

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.