به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، بنیانگذار، رئیس و مدیر اجرایی شیائومی YU7 را به نمایش گذاشت که انتظار میرود در ژوئن یا جولای سال ۲۰۲۵ عرضه شود.
اطلاعیه او در رسانههای اجتماعی با انتشار ثبتنام خودروهای جدید توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) که شامل شاسی بلند الکتریکی جدید شیائومی در پکن بود، همزمان شد.
بر اساس وبسایت MIIT، YU7 دارای ۴٫۹۹۹ متر طول، ۱٫۹۹۶ متر عرض و ۱٫۶ متر ارتفاع است. این در مقایسه با شاسیبلند مدل Y فعلی تسلا، آن را جادارتر میکند.
مدل YU7 دارای فاصله بین دو محور ۳ متر است – فاصله افقی بین مرکز چرخ های جلو و عقب – و مجهز به یک ضبط کننده داده رویداد است که اغلب به عنوان «جعبه سیاه» خودرو از آن یاد میشود.
مدل SUV جدید شیائومی دارای سیستم دو موتوره با حداکثر توان خروجی به ترتیب ۲۲۰ کیلووات و ۲۸۸ کیلووات در جلو و عقب است. YU7 همچنین دارای حداکثر سرعت ۲۵۳ کیلومتر در ساعت است. انرژی آن توسط یک باتری لیتیوم یونی سه تایی تولید شده توسط CATL، بزرگترین سازنده باتری خودروی برقی در جهان، تأمین میشود.
توسعه YU7 نشاندهنده اعتماد روزافزون شیائومی به تجارت خودروهای برقی خود است که به هدف خود برای تولید ۱۰۰ هزار خودرو در سال دست یافت. این شرکت در حال حاضر ۱۳۰ هزار تحویل را هدف قرار داده و ۳۹۷۹۰ دستگاه از اولین سدان الکتریکی SU7 خود را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ تحویل داد.
در ماه اکتبر ۲۰۲۴، شیائومی SU7 Ultra شبیه فراری را معرفی کرد، یک خودروی الکتریکی لوکس با عملکرد بالا با قیمت ۸۱۴,۹۰۰ یوان (۱۱۴,۰۰۰ دلار) و انتظار میرود فروش رسمی آن در مارس ۲۰۲۵ آغاز شود.
رشد سریع تجارت خودروهای الکتریکی شیائومی، پس از آغاز تحویل SU7 در اواخر ماه مارس، به سهام این شرکت در بورس هنگ کنگ کمک کرد تا امسال نزدیک به ۹۰ درصد افزایش یابد.
شباهتهای طراحی بین YU7 و SU7 وجود دارد، هر دو مدل دارای نمایههای جانبی براق و نمای جلویی ساده – مجموعهای از اجزای جلویی که شامل جلوپنجره، چراغهای جلو و سپر جلو هستند. تفاوتهای قابلتوجه شامل تغییر دستگیرههای نیمه مخفی در SU7 به دستگیرههای کاملاً مخفی در YU7، همراه با چراغهای عقب با شکلهای متفاوت است.
با این حال، YU7 ممکن است با رقابت سختی با تسلا روبرو شود، زیرا این خودروساز آمریکایی قصد دارد در سال ۲۰۲۵ یک مدل Y با شش صندلی را در کارخانه گیگافکتوری شانگهای مونتاژ کند تا خانوادههای با درآمد متوسط را در بزرگترین بازار خودروی جهان هدف قرار دهد. این اصلاحات در بحبوحه چالشی که مدلهای شاسیبلند برقی محبوب مانند لی اتو، نیو و بی وای دی، دومین سازنده بزرگ خودروهای برقی جهان پس از تسلا، ایجاد میکنند، صورت میگیرد.
شیائومی در حال حاضر یک کارخانه تولید خودروی برقی در منطقه توسعه اقتصادی Yizhuang پکن راهاندازی میکند. در حالی که کارخانه موجود ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار خودرو دارد، فاز دوم آن که تا اواسط سال ۲۰۲۵ تکمیل میشود و ظرفیت تولید را برای پشتیبانی از عرضه YU7 افزایش میدهد.
منبع: scmp