• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

رونمایی شنجن از طرح ۲۰ ماده‌ای برای افزایش بودجه شرکت‌های فناوری

  • کد خبر : 6188
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
رونمایی شنجن از طرح ۲۰ ماده‌ای برای افزایش بودجه شرکت‌های فناوری
شنجن، سیلیکون‌ولی چین و ثروتمندترین شهر در جنوب استان گوانگدونگ، از ابتکار جدیدی برای کمک به شرکت‌های فناوری محلی در تامین مالی رونمایی کرده است. این طرح در بحبوحه محدودیت‌های هدفمند ایالات متحده بر سرمایه‌های مخاطره‌آمیز و سهام شرکت‌های چینی اجرا می‌شود.

بر اساس یک طرح ۲۰ ماده‌ای که توسط اداره تنظیم مقررات مالی شنجن و چهار آژانس دیگر منتشر شد، دولت شهری قصد دارد یک “مرکز سرمایه نوآورانه” و “مبادله در سطح جهانی” در این کلان شهر جنوبی ایجاد کند.

توسعه مالی و حمایت از نوآوری علم و فناوری هنوز با مشکلاتی روبرو است که باید برطرف شوند و با پیشرفت تکنولوژی، سیستم خدمات مالی که با آن سازگار است نیز باید به روز رسانی شود.

دولت شهری قصد دارد آزمایش‌های تامین مالی «صاحب سهام + بدهی» را از طریق بانک‌های تأیید شده در منطقه همکاری هتائو(Hetao) و منطقه همکاری چین‌های (Qianhai) آغاز کند، که خوشه‌های صنعتی متمرکز بر فناوری و مالی هستند و به طور مشترک تحت مشارکت‌های ایجاد شده بین شنجن و هنگ کنگ ایجاد شده‌اند.

این آزمایش‌ها به موسسات بانکی متوسط و بزرگ شنجن، همراه با بازوهای سرمایه‌گذاری هنگ‌کنگ، امکان ارائه خدمات مالی به شرکت‌های فناوری در این کلان شهر را می‌دهد.

طرح بودجه شهرداری شنجن نشان‌دهنده آخرین تلاش این شهر است که شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین آن را به عنوان یک مدل اقتصادی برای کشور توصیف کرده ، تا به بخش فناوری داخلی برای غلبه بر تحریم‌های  آمریکا کمک کند.

دولت بایدن در ماه اوت فرمان اجرایی جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن سرمایه گذاری‌های مخاطره آمیز آمریکا و سرمایه گذاری‌های سهام خصوصی در شرکت‌های چینی در سه حوزه: نیمه هادی‌ها، محاسبات کوانتومی و سیستم‌های هوش مصنوعی محدود می‌شود.

شنجن در ماه سپتامبر، یک برنامه عملیاتی سه ساله را برای تقویت واردات نیمه هادی‌ها و تجهیزات مختلف پیشرفته معرفی کرد. پیش از آن نیز دولت شهری یک طرح توسعه زیرساختی بزرگ را اعلام کرد که در بر اساس آن امسال ۱۰ هزار ایستگاه پایه ۵G به عنوان بخشی از طرحی برای تقویت اتصال به اینترنت و فعالیت‌های اقتصادی دیجیتال در این کلان شهر اضافه می‌شود.

بر اساس طرح تأمین مالی فناوری، دولت شنجن، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) را به سمت سرمایه‌گذاری در صنایع به اصطلاح استراتژیک، از جمله مخابرات و نیمه‌رساناها هدایت می‌کند.

این شهر همچنین حمایت مالی از پروژه‌های تحقیقاتی پایه و فناوری اصلی را افزایش انتشار اوراق قرضه توسط شرکت‌های واجد شرایط را گسترش می‌دهد و شرکت‌های بیمه را تشویق می‌کند تا برنامه‌هایی را به‌طور خاص برای شرکت‌های فناوری اجرا کنند.

شنجن، بستر آزمایشی اولیه برای اصلاحات چین و ابتکارات بازگشایی بازار، خانه بسیاری از شرکت‌های فناوری داخلی بزرگ، از جمله غول بازی‌های ویدئویی تنسنت و هوآوی رهبر بازار جهانی تجهیزات مخابراتی است. در سال ۲۰۲۰، پکن این شهر را برای انجام اصلاحات آزمایشی در صنایع مختلف انتخاب کرد که بخش فناوری هدف اصلی آن بود.

سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های VC که در چین سرمایه‌گذاری می‌کنند در سه ماهه دوم به سرعت از بین رفت، زیرا سرمایه‌گذاران در مورد شرط‌بندی روی کشوری که با مشکلات اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیکی با ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کند، تردید داشتند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.