• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

رونمایی از «گوینده هوشمند اخبار» با قابلیت صحبت به ۳۰ زبان در چین

  • کد خبر : 611
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
رونمایی از «گوینده هوشمند اخبار» با قابلیت صحبت به ۳۰ زبان در چین
رسانه های خبری چین از رونمایی از یک گوینده مجازی و هوشمند اخبار خبر داده اند که با قابلیت هوش مصنوعی می تواند از شبیه سازی های جامع هوشمند برای ایجاد هماهنگی بین صدا و عبارات خروجی و سایر ویژگی های یک گوینده واقعی و انسانی استفاده کند.

این گوینده هوشمند خبر که به طور مستقل توسط شرکت مشهور فناوری گفتار و هوش مصنوعی «آی فلای تک» (Iflytek) چین طراحی و تولید شده است، نه تنها زنده به نظر می رسد بلکه در پخش چند زبانه اخبار نیز تبحر دارد و می تواند به بیش از ۳۰ زبان صحبت کند.

طراحان این گوینده هوشمند خبر می گویند که مراحل آموزش این گوینده به دلیل فناوری های محوری و کلیدی به کار گرفته شده در آن از جمله یادگیری های عمیق، ترجمه های ماشینی و ترکیب گفتارهای چند زبانه، بی نهایت دشوار است.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که این گوینده مجازی خبر باید از نظر صدا، احساسات و حرکات بدن و سایر ویژگی ها شبیه انسان باشد، بنابراین، پرداختن به ابعاد مختلفی از جمله تحلیل متن خبر و طراحی احساسات این گوینده مجازی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ضرورت دارد.

این شرکت چینی تاکنون یک گوینده مجازی خبر، کارکنان مجازی بخش خدمات مشتری و معلمان مجازی را با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی طراحی کرده اند که در زمینه های مختلف رسانه ای و مالی از آنها استفاده می شود.

پیش از این نیز “شینهوا”، خبرگزاری رسمی چین از دو گوینده زن و مرد دارای قابلیت هوش مصنوعی خود رونمایی کرده بود گوینده زن شینهوا خانم ‘شین شیائو مینگ’ نام داشت همکار گوینده مرد این خبرگزاری به نام ‘شین شیائو خائو’ شد.

این دو گوینده خبر زن و مرد مجهز به هوش‌مصنوعی خبرگزاری شینهوا با همکاری شرکت چینی Sogou ساخته ‌شده بودند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=611

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.