• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

رونمایی از اولین مزرعه عمودی مبتنی بر هوش مصنوعی جهان در چین

  • کد خبر : 6184
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
رونمایی از اولین مزرعه عمودی مبتنی بر هوش مصنوعی جهان در چین
مزارع عمودی راه حلی کاربردی به عنوان وسیله‌ای ضروری برای آوردن غذای کافی به مناطق خشک و شهری چین، با امکانات خودکار که برداشت را در تمام طول سال فراهم می‌کند، دیده می‌شود.

دانشمندان چینی برای تقویت امنیت غذایی کشور از طریق نوآوری‌های فناوری، بلندترین مزرعه عمودی خودکار جهان را در استان سیچوان در جنوب غربی به بهره برداری رساندند. تأسیسات جدید چنگدو بدون تأثیر محدودیت‌های آب و هوایی می‌تواند هر ۳۵ روز یکبار برداشت کاهو را با استفاده از این مزارع تحت شرایط محیطی تحت کنترل هوش مصنوعی تولید کند.

یک مزرعه ۲۰ طبقه شهری، که تحت نظارت آکادمی علوم کشاورزی چین در بخش مرکزی شهر چنگدو ساخته شده است، نشان دهنده اتوماسیون پیشرو در کشاورزی در جهان است و همچنین نشان‌دهنده آخرین تلاش برای استفاده از نوآوری‌های فناوری‌محور برای اطمینان از وجود غذای کافی برای تغذیه ۱٫۴ میلیارد نفر از مردم کشور است، و تلاش برای خودکفایی می‌تواند بر واردات و زنجیره تامین تأثیر بگذارد و این امر به طور فزاینده‌ای در اولویت قرار گرفته است.

مزارع عمودی که در کشورهایی مانند ژاپن، سنگاپور و ایالات متحده دیده شده‌اند، سیستم‌های کشاورزی کارآمدی هستند که تولید مداوم مواد غذایی را در طول سال در ساختارهای چند طبقه امکان پذیر می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای از محیط‌های شهری گرفته تا بیابان‌ها فعالیت کنند و مزایای قابل‌توجهی در ارائه منابع غذایی پایدار به مناطقی که کشاورزی سنتی در آن امکان‌پذیر نیست، ارائه می‌کنند.

کشاورزی عمودی اغلب شامل کشاورزی با محیط کنترل‌شده است که هدف آن بهینه‌سازی رشد گیاهان و تکنیک‌های کشاورزی بدون خاک مانند هیدروپونیک، آکواپونیک و آئروپونیک است.

برخی از انتخاب‌های رایج سازه‌ها برای قرار دادن سیستم‌های کشاورزی عمودی شامل ساختمان‌ها، کانتینرهای حمل و نقل، تونل‌ها و چاه‌های معدن متروکه است. از سال ۲۰۲۰، معادل حدود ۷۴ هکتار زمین کشاورزی عمودی عملیاتی در جهان وجود دارد.

مفهوم مدرن کشاورزی عمودی در سال ۱۹۹۹ توسط یک استاد بهداشت عمومی و محیط زیست در دانشگاه کلمبیا پیشنهاد شد. این دانشمند با کمک همکارانش طرحی از مزرعه آسمان خراش ارائه کردند که می‌توانست ۵۰۰۰۰ نفر را تغذیه کند.

مزیت اصلی استفاده از فناوری‌های کشاورزی عمودی، افزایش عملکرد محصول است که با واحد مساحت کمتری از زمین مورد نیاز است.

یکی دیگر از مزیت‌های مورد توجه، افزایش توانایی برای کشت انواع بیشتری از محصولات به طور همزمان است، زیرا محصولات در هنگام رشد، زمین‌های مشابهی را به اشتراک نمی‌گذارند. علاوه بر این، محصولات به دلیل قرار گرفتن در داخل خانه در برابر اختلالات آب و هوایی مقاوم هستند، به این معنی که محصولات کمتری در اثر وقوع آب و هوای شدید یا غیرمنتظره از بین می‌روند. به دلیل استفاده محدود از زمین، کشاورزی عمودی کمتر مخرب گیاهان و حیوانات بومی است، که منجر به حفاظت بیشتر از گیاهان و جانوران محلی می‌شود.

مزرعه گیاهی عمودی چنگدو برای اطمینان از تولید پایدار در فضاهای عمودی از طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند، از جمله انواع محصولات به‌طور مستقل، سیستم کشت سه‌بعدی عمودی، سیستم تامین خودکار مواد مغذی، روشنایی مصنوعی کارآمد که شرایط طبیعی را تقلید می‌کند، و هوش مصنوعی.

دانشمندان گفته‌اند محصولاتی که در مزرعه عمودی رشد می‌کنند به همان اندازه که در زمین‌های کشاورزی رشد می‌کنند مغذی هستند. با پیشرفت مداوم فناوری، چین به طور فزاینده‌ای فعالیت‌های کشاورزی را بر روی منابع زمین قابل کشت غیرسنتی انجام می‌دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6184

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.