• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

رونق خودروهای هوشمند چین و افزایش تمایل به تولید تراشه‌های خودکار

  • کد خبر : 4991
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
رونق خودروهای هوشمند چین و افزایش تمایل به تولید تراشه‌های خودکار
به گفته مدیران صنعت خودرو چین، سازندگان تراشه‌های خودرو در زمان محبوبیت روزافزون وسایل نقلیه هوشمند، نقش مهمی را برعهده دارند.

پس از کمبود تراشه‌های خودرو در دو سال پیش، خودروسازان چینی تولیدات داخلی خود را افزایش داده‌اند و خودروهای هوشمند چینی در داخل و خارج از کشور هر روز قدرتمندتر می‌شوند.

با توجه به اینکه چین به دلیل تحریم‌های آمریکا هنوز قادر به توسعه تراشه‌های پیشرفته مانند تراشه‌های مورد استفاده در جدیدترین گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نیست، این کشور گروهی از تولیدکنندگان را ایجاد کرده که می‌توانند تراشه‌های قابل استفاده در خودروها را تولید کنند. تنها استان گوانگدونگ اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۲۲ دارای ۸۹۰۰ شرکت سازنده تراشه خودرو بوده است.

انتظار می‌رود تولید تراشه خودروی چین در سال ۲۰۲۳ به ۱۷٫۲ میلیارد دلار آمریکا برسد که ۵۵ درصد بیشتر از اندازه ارزش خروجی در سال ۲۰۱۸ است.

تراشه‌ها در خودرو با کمک بیدو یک سیستم یک پارچه برای رانندگی هوشمند ایجاد می‌کنند.

با ادامه توسعه وسایل نقلیه هوشمند، تراشه‌های مربوط به رانندگی خودکار و کابین‌های خلبان هوشمند به سرعت در حال توسعه هستند. غول‌های بازار داخلی و خارجی به این بخش هجوم می‌آورند. فقدان تراشه در شرکت‌های خودروسازی باعث رشد تجاری بسیاری از شرکت‌های تولید تراشه داخلی شده است.

شرکت‌های بیشتری در تلاش هستند تا امکان استفاده از تراشه‌های داخلی را آزمایش کنند زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان یک خطر موجود در مقابل آنهاست، اگرچه تراشه‌های جهانی همچنان به داخلی‌ها ترجیح داده می‌شوند.

قیمت نیز یک عامل کلیدی برای خودروسازان هوشمند داخلی است و هزینه این حوزه یکی از چالش های اصلی برای بسیاری از شرکت‌های خودروسازی است.

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که در زمینه واحدهای میکروکنترلر (MCU)، غول‌های جهانی مانند Renesas Electronics و NXP Semiconductors پیشتاز هستند، بنابراین سازندگان تراشه‌های خودرو داخلی بیشتر بر روی هوش مصنوعی (AI)و راه‌حل‌های رانندگی هوشمند تمرکز کرده‌اند.

قیمت و دشواری توسعه تراشه های هوش مصنوعی نسبتاً بالا است. در صورت موفقیت، توسعه دهندگان سود و قیمت بالاتری خواهند داشت. تراشه‌های هوش مصنوعی موضوع جدیدی هستند و شرکت‌های داخلی و بین‌المللی از این نظر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما اهمیت تراشه‌های هوش مصنوعی به صورت روزافزون مشخص شده است.

در این مرحله، تراشه‌های هوش مصنوعی که برای تصمیم‌گیری و کنترل خودرو استفاده می‌شوند، داده‌ها، قدرت محاسباتی و الگوریتم‌ها را به عنوان سه عنصر اصلی در نظر می‌گیرند. از آنجایی که الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیاز به مبادله مقادیر زیادی داده با حافظه دارند، پهنای باند در حال حاضر یک عامل مهم محسوب میشود که میزان استفاده از توان محاسباتی را محدود می‌کنند و تمرکز اصلی تولیدکنندگانی است که به دنبال پیشرفت هستند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4991

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.