• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

رونق انرژی خورشیدی چین رکورد سال گذشته را پشت سر می‌گذارد

  • کد خبر : 4999
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
رونق انرژی خورشیدی چین رکورد سال گذشته را پشت سر می‌گذارد
با کاهش هزینه‌ها و افزایش تقاضا برای بخش انرژی خورشیدی، چین به دنبال افزایش تاسیسات خود است و در حال حاضر رکورد سال گذشته خود را پشت سر می‌گذارد.

این کشور نسبت به سال گذشته سه برابر حجم ظرفیت خورشیدی خود بین ژانویه تا پایان آوریل پنل نصب کرده و در مسیر افزایش تعداد پنل‌های نسبت به کل ایالات متحده است.

کاهش هزینه‌ها در زنجیره تامین انرژی خورشیدی و افزایش مصرف برق در دومین اقتصاد جهان باعث افزایش تقاضا برای منبع انرژی پاک می‌شود. چین که علیرغم ناوگان عظیم انرژی های تجدیدپذیر خود همچنان به شدت به زغال سنگ متکی است، قصد دارد توسعه خود را در این حوزه ادامه دهد تا به هدف رئیس جمهور شی جین پینگ برای رسیدن به کربن صفر تا سال ۲۰۶۰ دست یابد.

این کشور می تواند ۱۵۴ گیگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی در سال جاری پنل نصب کند که از پیش بینی مجموع ۱۲۹ گیگاوات بیشتر است. بر اساس داده‌های BNEF، ایالات متحده در ابتدای سال ۲۰۲۲ در مجموع ۱۴۴ گیگاوات پنل نصب کرده بود.

افزایش پنل و ظرفیت خورشیدی در چین به این معنی است که جهان در مسیر رسیدن به مجموع ۵۳۰۰ گیگاوات ظرفیت تا سال ۲۰۳۰ است – حجم تقریبی انرژی خورشیدی مورد نیاز در سناریوهایی که در آن اهداف خالص جهانی برآورده می‌شوند. سایر بخش‌های کلیدی، از جمله حمل‌ونقل و انرژی بادی در این مسیر بازمانده‌اند.

چین در حال افزودن تولید متناوب انرژی باد و خورشید با سرعتی بسیار سریعتر از ذخیره انرژی است و نشانه هایی وجود دارد که برخی از شبکه‌ها در اواسط روز با انرژی بیشتر از ظرفیت خود مواجه شده‌اند.

ساخت انبوه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در مناطق دورافتاده بیابانی نیز توانایی خطوط برق را برای همگام شدن با یکدیگر آزمایش می کند. تولید انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر از توان شبکه منجر به ایجاد محدودیت و کاهش شدید فعالیت در اواخر دهه ۲۰۱۰ شد.

با این حال، سازندگان پنل‌های خورشیدی، نصب‌ پنل‌های جدید را در حدود ۱۵۰ گیگاوات در چین در سال جاری پیش‌بینی می‌کنند و احتمال افزایش آن را تا ۱۸۰ گیگاوات در صورت کاهش قیمت‌ و افزایش تقاضا مطرح کرده‌اند.

انجمن صنعت فتوولتائیک چین در ماه فوریه اعلام کرد که این کشور احتمالاً امسال ۹۵ تا ۱۲۰ گیگاوات پنل نصب خواهد کرد که از رکورد ۸۷٫۴ گیگاواتی سال گذشته بیشتر است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4999

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.