• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

“روسای زنجیره تأمین” سلاح جدید چین در جنگ فناوری با آمریکا

  • کد خبر : 1412
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۴۴
“روسای زنجیره تأمین” سلاح جدید چین در جنگ فناوری با آمریکا
روسای زنجیره تأمین یا دیوان سالاران برتر گوانجو همراه با رهبران کسب و کار در این شهر ۱۵ میلیون نفری همکاری خواهند کرد. بر اساس اعلامیه سیاسی، این مالکان اصطلاحاً زنجیره تأمین از روسای شرکت‌ها و مدیران عامل، روسای انجمن‌های صنعت و سایر کارشناسان صنعت تشکیل خواهند شد.

“روسای زنجیره تأمین” عنوان جدید و نوظهوری است که در چین در حال شکل گیری است که در آن سیستم از فرماندهانی برای اداره بخش‌های مختلف با هدف تلاش برای افزودن قدرت به حمایت محلی از انگیزه خودکفایی چین آن هم در بحبوحه رقابت تجاری طولانی مدت با آمریکا استفاده می‌کند.

گوانگجو مرکز استان جنوبی گوانگدونگ، تازه ترین استان چین در انطباق سیستم اصلی زنجیره تأمین است که مقامات عالی این شهر را به عنوان “روسای کل” برای صنایع خاص منصوب می‌کند، در حالی که رهبران کسب و کارهای اصلی را نیز به عنوان “صاحبان زنجیره تأمین” معرفی می‌کند. گوانگجو روسای ۲۱ صنعت را منصوب کرده است، از جمله وسایل نقلیه جدید انرژی، هوش مصنوعی و نیمه هادی‌ها که همه توسط پکن برای پشتیبانی دولت مشخص شده است.

هدف از این سیستم جدید فرماندهی “اطمینان از ایمنی و ثبات زنجیره‌های تأمین” از طریق از بین بردن بوروکراسی و متمرکز کردن برنامه ریزی دولت است. براساس اعلام دولت گوانجو، این یک تعدیل سازمانی برای محافظت بهتر از زنجیره‌های تأمین در برابر اختلالات ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

آریسا لیو محقق ارشد انستیتوی تحقیقات اقتصادی تایوان، در این باره گفت: این سیستم فرماندهی جدید نشان دهنده یک فوریت در چین است که باید به سرعت در جنگ فناوری ایالات متحده و چین جا بیفتد و وابستگی به فناوری‌های رقیب ژئوپلیتیک خود کاهش دهد.

لیو افزود: “رقابت و درگیری بین ایالات متحده و چین ادامه خواهد یافت. نیمه هادی‌ها هنوز نقش کلیدی در جنگ فناوری دارند. این وضعیت مقامات چینی را مجبور کرده است تا همچنان به فکر کردن در مورد سیاست‌های جدید برای حمایت از صنایع ادامه دهند. ”

بر اساس بیانیه‌ای که این شهر در وب سایت خود منتشر کرده است نسخه سیستم جدید گوانجو دارای پنج لایه رئیس تأمین خواهد بود. دبیر حزب کمونیست یا شهردار شهر به عنوان “رئیس کل” صنعت معین عمل می‌کند در حالی که معاون شهردار به عنوان معاون بر توسعه صنعتی نظارت می‌کند.

در ذیل آنها، یک گروه ۱۰ نفره از مدیران شهرداری – از جمله رئیس مجلس شورای قانونگذاری شهر، رئیس شورای مشاوران سیاسی، اعضای کمیته شهرداری حزب کمونیست و سایر معاونان شهردار – به عنوان “روسای زنجیره تامین در سطح شهرداری” فعالیت خواهند کرد، مقامات پایین‌تر نیز به عنوان معاون خواهند بود. مدیران منطقه یا دبیران حزب به عنوان پایین‌ترین سطح از روسا در گوانجو عمل خواهند کرد.

روسای زنجیره تأمین یا دیوان سالاران برتر گوانجو همراه با رهبران کسب و کار در این شهر ۱۵ میلیون نفری همکاری خواهند کرد. بر اساس اعلامیه سیاسی، این مالکان اصطلاحاً زنجیره تأمین از روسای شرکت‌ها و مدیران عامل، روسای انجمن‌های صنعت و سایر کارشناسان صنعت تشکیل خواهند شد.

وانگ در اظهاراتی به رسانه‌های اقتصادی متعلق به حزب گفت: این اقدام گوانجو از فعالیت مرکز فناوری شنجن تبعیت کرده است، جایی که وانگ ویجونگ مدیر حزب کمونیست محلی “رئیس” زنجیره تامین نیمه هادی برای حمایت از صنعت تراشه‌های محلی شد.

وانگ افزود، این شهر همچنین دیگر روسای زنجیره تامین نسل پنجم تلفن همراه، خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی را معرفی کرده است، با هدف جمع آوری تمام منابع موجود دولتی، بخش خصوصی و موسسات تحقیقاتی در دستیابی به پیشرفت‌های فنی. وانگ از این استراتژی به عنوان “خط نبرد طولانی” یاد کرده و آن را با تاکتیک‌های نظامی مقایسه می‌کند.

معرفی روسای زنجیره تأمین منعکس کننده این استراتژی است که دولت چین در مناطق دیگر نیز استفاده کرده است، مانند این نمونه که لیو هه معاون نخست وزیر، اخیراً مسئول توسعه صنعت تراشه چین شد.

مقامات شهری در چانگشا این ایده را از سال ۲۰۱۷ میلادی آزمایش کرده‌اند؛ یعنی بوروکرات‌ها را برای نظارت بر بنگاه‌ها و پروژه‌های صنایع خاص به کار گرفته‌اند. سپس این مفهوم توسط استان ججیانگ در آگوست ۲۰۱۹ تصویب شد، قبل از آنکه به سرعت مورد قبول سایر مناطق قرار گیرد. استان‌های جیلین در مرز کره شمالی، شاندونگ و هوبی هم سیستم‌های اصلی زنجیره تأمین خود را راه اندازی کرده‌اند.

در حالی که دولت مرکزی این سیستم را تأیید نکرده است، اما هیچ نشانه‌ای از عدم تأیید نیز وجود ندارد.

ماه‌ها پس از آنکه هوانگ شین دبیر حزب از ووکسی، شهری در شرق استان جیانگ سو، خود را رئیس زنجیره تامین صنعت نیمه هادی محلی معرفی کرد، از چندین شرکت بازدید نمود تا شکایات و خواسته‌های آنها را بشنود. بر اساس گزارشی در روزنامه محلی Wuxi Daily در ماه جاری، دخالت مستقیم هوانگ نتایج قابل مشاهده‌ای داشت و اطمینان از پیشرفت سریع پروژه‌های اصلی نیمه هادی را تضمین کرد. اینها شامل ساخت مجتمع تولید و توسعه تراشه متعلق به گروه Huahong و کارخانه جدید تولید کننده تراشه کره جنوبی SK Hynix است.

می شینیو، محقق یک اتاق فکر وزارت بازرگانی چین، گفت سیستم اصلی زنجیره تامین درک جدیدی از سرمایه گذاری صنعتی در بین کادرهای محلی را منعکس می‌کند.

وی افزود: این مساله می‌تواند در دستیابی به اهداف سیاست گذاری موثر باشد. “رهبران شهرداری مسئول یک منطقه خاص هستند، اما وقتی صحبت از زنجیره صنعتی یا خوشه صنعتی می‌شود، بخش‌های زیادی درگیر آن هستند. سیستم ارشد زنجیره [تأمین] بخش‌های مختلف را به سمت هماهنگی سوق می‌دهد.”

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1412

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.