• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

رمز و راز هدف آزمایشگاه جدید شرکت علوم و صنعت هوافضا چین

  • کد خبر : 2620
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
رمز و راز هدف آزمایشگاه جدید شرکت علوم و صنعت هوافضا چین
شرکت علوم و صنعت هوافضای چین در آوریل 2022 کتابی منتشر کرد و در آن جزئیات 12 دانشمندی که نقش اصلی در توسعه نسل اول موشک‌های زمین به هوای چین و تسلیحات دفاع هوایی نسل سوم این کشور ایفا کردند را ذکر نمود.

بازیگر اصلی چین در زمینه گسترش فضاپیما و موشک، به تازگی یک آزمایشگاه جدید در پکن بازگشایی کرده است. شرکت علوم و صنعت هوافضای چین که به دلیل فعالیت‌های فناوری موشکی از سوی ایالات‌متحده تحریم شده جزییاتی از این آزمایشگاه اعلام نکرده و مشخص نیست هدف از ساخت این آزمایشگاه جدید چیست.

این شرکت، مشارکت زیادی در توسعه موشکی چین دارد. تحریم‌های ایالات‌متحده – که همچنین بر روی اولین آکادمی شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، شرکت پُلی تکنولوژی و شرکت‌های تابعه آن‌ها اعمال شد، این شرکت‌ها را از قراردادهای دولت ایالات‌متحده و صادرات و واردات فناوری در داخل و خارج از آمریکا منع می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام نکرده که این سه شرکت در چه نوع فعالیت‌هایی مشارکت دارند اما گفت تحریم‌ها علیه گسترش فناوری موشکی اعمال شده که قانون کنترل صادرات تسلیحات و قانون اداره صادرات ۱۹۷۹ را نقض کرده‌اند. پکن نیز این تحریم‌ها را به عنوان یک اقدام هژمونیک محکوم کرد.

شرکت علوم و صنعت هوافضای چین با درآمد تقریباً ۱۲٫۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ به عنوان یازدهمین شرکت بزرگ دفاعی جهان در سال ۲۰۲۱ از سوی وب سایت آمریکایی دیفنس نیوز رتبه‌بندی شد. شرکت علوم و فناوری هوافضای چین با درآمد ۸٫۳ میلیارد دلاری در رتبه هجدهم قرار گرفت.

شرکت علوم و صنعت هوافضای چین در آوریل ۲۰۲۲ کتابی منتشر کرد و در آن جزئیات ۱۲ دانشمندی که نقش اصلی در توسعه نسل اول موشک‌های زمین به هوای چین و تسلیحات دفاع هوایی نسل سوم این کشور ایفا کردند را ذکر نمود.

مهندسان قبلاً گفته بودند که این شرکت به دنبال استفاده از چاپ سه‌بعدی برای تسریع در طراحی و تولید موشک‌های کروز است. این شرکت در زمینه ماهواره نیز فعالیت دارد و یکی از شرکت‌های تابعه آن سال گذشته اعلام کرد خط تولید هوشمند با قابلیت تولید ۲۴۰ ماهواره کوچک در سال در ووهان آغاز به کار کرده است.

چین در سال‌های اخیر به دنبال تقویت توان موشکی خود بوده است. ارتش نیز اعلام کرد که ششمین آزمایش سامانه ضد موشک بالستیک زمینی خود را در ۱۹ ژوئن با موفقیت انجام داده است. این آزمایش شکاف موجود در فناوری رهگیر میان مسیر با ایالات‌متحده را کاهش داده و توانایی بازدارندگی استراتژیک آن را افزایش داده است.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2620

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.