• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

رقابت شرکت‌ها در صنعت فناوری آموزشی چین

  • کد خبر : 1343
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۰۱
رقابت شرکت‌ها در صنعت فناوری آموزشی چین
رقابت در صنعت فناوری آموزشی چین در حالی است که غول‌های فناوری این کشور در جستجوی زمینه‌های جدید رشد بوده و فرصت‌های جدیدی برای فروش به والدین مرفه و مضطرب فراهم می‌کنند.

از زمانی که ByteDance Inc برای اولین بار چراغ‌‌های ۱۲۰ دلاری را معرفی کرد، محبوبیت فناوری “چراغ‌‌های هوشمند تکالیف ” اوج گرفته است چیزی که شبیه چراغ میز کار کودکان است و دارای دو دوربین نظارتی است، و جدیدترین روش آموزشی در چین به‌شمار می‌رود. والدین چینی در ماه اول ۱۰ هزار عدد از این چراغ‌‌ها را خریداری کردند. محبوبیت این محصول باعث شد ByteDance بازاریابی خود را افزایش دهد و رقبای آن نیز نسخه‌های خود را ارائه دهند.

این چراغ‌‌ها به دو دوربین داخلی مجهز شده‌اند – یکی رو به کودک و دیگری از بالا – و به والدین اجازه می‌دهد هنگام تحصیل، فرزندان خود را از راه دور کنترل کنند. صفحه‌ای به اندازه گوشی هوشمند به هر چراغ متصل است که از هوش مصنوعی برای راهنمایی در مورد مسائل ریاضی و کلمات دشوار استفاده می‌کند. و والدین می‌توانند یک ناظر انسانی برای نظارت دیجیتالی بر فرزندان خود هنگام مطالعه استخدام کنند.

علاوه بر نسخه اصلی چراغ، یک مدل ۱۷۰ دلاری ارتقا یافته، هشدارها و عکس‌هایی را برای والدین فرزندانشان ارسال می‌کند. نی یینگ، ۳۶ ساله در شانگهای که نسخه اصلی این چراغ را خریداری کرده است، ۳۵۰ دلار اضافی برای سه معلم پرداخت کرد تا از راه دور هر روز و به مدت سه ماه، دخترش را زیر نظر داشته باشند که تکالیف خود را انجام می‌دهد.

ByteDance اعلام کرده است که  سوء تفاهمات عمومی زیادی در مورد این چراغ وجود داشته است. به عنوان مثال، نظارت از راه دور فقط زمانی امکان پذیر است که والدین و کودک اجازه دهند.

رقابت در صنعت فناوری آموزشی چین در حالی است که غول‌های فناوری این کشور در جستجوی زمینه‌های جدید رشد بوده و فرصت‌های جدیدی برای فروش به والدین مرفه و مضطرب فراهم می‌کنند.

در ماه مارس، شرکت چینی اینترنتی Tencent Holdings Ltd نیز اعلام کرد که چراغ تکالیفی مشابه و مجهز به هوش مصنوعی را عرضه می‌کند که ویژگی‌های مشابه محصول  تولیدی ByteDance را ارائه می‌دهد.

وو تونگ، مادری در شهر شرقی نانجینگ که چراغ را برای دختر ۳ ساله خود خریده است، گفت: والدین چینی همیشه فشارهای بی‌نظیر اجتماعی را نسبت به تحصیل فرزندان خود احساس کرده‌اند. اکنون که ثروتمندتر شده‌اند، توانایی بیشتری جهت هزینه کردن برای فرزندان خود دارند.

در رسانه‌های اجتماعی چین، جایی که از این دستگاه به عنوان تسکین دهنده والدین مشغول یاد می‌شود، بررسی‌ها و بازخوردها عمدتا مثبت هستند، به حدی که تشخیص بین تبلیغ کنندگان و مشتریان واقعی دشوار است.

ByteDance یک حرکت بزرگ بازاریابی را نیز آغاز کرده است. در یکی از تبلیغات ByteDance، یک بازیگر محبوب چینی نشان داده شده است که با خوشحالی تحصیلات پسرش را در حالی که دور است نظارت می‌کند. ویدئوی بازاریابی دیگری نیز یک کارگر مهاجر چینی را نشان می‌دهد که در یک پروژه ساخت و ساز به دور از خانواده خود مشغول کار است. در این آگهی، دختر کارگر از چراغ نظارت برای آموزش کلمه انگلیسی «خانواده» به پدرش استفاده می‌کند.

این شرکت گفته است که چراغ هوشمند خود را طی ماه‌ها مشاوره با حدود ۲۰۰۰ والدین و کودک چینی تولید کرده است.

سانسون لیم، استاد دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور که کارش در زمینه فناوری و خانواده‌ها است، در این رابطه می‌گوید: “در آسیا، والدین وسواس کمتری نسبت به ایده نظارت دارند و والدین معمولاً نظارت را امری خوب می‌دانند.”

یک چالش برایByteDance ، Tencent و سایر تازه واردان این است که توجه نظارتی پکن به آموزش معطوف شده است. در ثروتمندترین شهرهای چین، مقامات با نگرانی در مورد فرصت‌های نابرابر برای خانوارهای کمتر مرفه، برنامه‌های فوق برنامه را کاهش داده‌اند. در اواخر سال ۲۰۱۹، وزارت آموزش و پرورش چین از استفاده مدارس، از برنامه‌های کاربردی برای جمع آوری اطلاعات شخصی دانش آموزان انتقاد کرد.

صنعت فناوری آموزشی چین

همچنین نشانه‌هایی از افزایش آگاهی از حریم خصوصی در بین مردم چین وجود دارد.

در ماه مارس، برخی از ویژگی‌های موجود در چراغ ByteDance در رسانه‌های اجتماعی چین جنجال به پا کرد. یکی از کاربران گفت که این برنامه به کودکان اجازه می‌دهد ویدئوهای خود را در اینترنت ارسال کنند. کاربر دیگری شکایت داشت که این چراغ پروفایل کاربر و فیلم‌های کودکان دیگر، اغلب از جنس مخالف را به عنوان دوستان آنلاین ارائه می‌دهد.

ByteDance در آن زمان گفت که هر بارگذاری فیلم به رضایت والدین احتیاج دارد و فقط به فیلم‌های تکالیف محدود می‌شود. این شرکت گفت این چراغ سایر کاربران را به کودکان توصیه نمی‌کند و دوربین آن از ویژگی “نظارت در زمان واقعی” برخوردار نیست.

برخی از رسانه‌های چینی و والدین نیز از ایده قرار دادن یک صفحه نمایش لمسی در مقابل کودکان هنگام مطالعه انتقاد کرده و هشدار داده‌اند که چراغ باعث می‌شود کودکان عادت کنند به دنبال پاسخ‌های آسان از فناوری باشند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1343

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.