• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

رقابت آینده چین و آمریکا بر سر تحقیقات فناوری پیشرفته هوش مصنوعی و ربات‌های انسان‌نما

  • کد خبر : 6255
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۶
رقابت آینده چین و آمریکا بر سر تحقیقات فناوری پیشرفته هوش مصنوعی و ربات‌های انسان‌نما
چین «صنایع نوظهور و آینده» را برای پیشبرد رشد تقویت خواهد کرد، زیرا پکن به دنبال موتورهای جدید اقتصادی بلندمدت و جایگاه محکم‌تر در رقابت فناوری پیشرفته خود با ایالات متحده است.

هوش مصنوعی می‌تواند موج جدیدی از صنعتی شدن را با کاربردهای بالقوه در صنعت، تولید و پزشکی تقویت کند. ربات‌های انسان‌نما و متاورس نیز نمادهای کلیدی دور جدیدی از انقلاب فناوری و تحول صنعتی در آینده هستند.

با کاهش منابع قدیمی رشد مانند دارایی، چین به دنبال راه‌های جدیدی برای گسترش اقتصاد و مقابله با تلاش‌های غرب برای محدود کردن پیشرفت فناوری پیشرفته است.

این امر شامل بازنگری بخش صادرات برای تمرکز بر محصولات با انرژی جدید مانند خودروهای الکتریکی، باتری‌های لیتیوم یونی و باتری‌های خورشیدی می‌شود.

چین همچنین با تحویل اولین کشتی کروز تولید داخلی آدورا مجیک سیتی نقاط عطفی را در تولید پیشرفته رقم می‌زند. این خبرنشان دهنده قدرت کشتی سازی چینی، علاوه بر ناوهای هواپیمابر داخلی و ناوهای بزرگ گاز طبیعی مایع در این کشور است.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، فعالیت‌های تولیدی چین در ماه گذشته کاهش یافت و شاخص مدیران خرید (PMI) در اکتبر به ۴۹٫۵ کاهش یافت که این رقم در سپتامبر ۵۰٫۲ بود. PMI بالاتر از ۵۰ معمولاً نشان دهنده گسترش فعالیت است، در حالی که نتیجه زیر ۵۰ به انقباض اشاره دارد.

دولت چین برنامه‌های عملیاتی برای توسعه صنعتی آینده، هدف قرار دادن مناطق هوش مصنوعی، ربات‌های انسان‌نما، متاورس و ارتباطات از راه دور ۶G را پیش‌نویس و اجرا خواهد کرد و همچنین برنامه‌های عملیاتی تحول دیجیتال را برای صنایع و مناطق کلیدی ترسیم خواهد کرد که بر هوش مصنوعی تاکید می‌کند.

چین در مرحله بعدی قصد دارد مناطق و مسیرهای جدیدی را برای توسعه بگشاید وبه طور فعال صنایع نوظهور و آینده را برای ایجاد موتورها و نقاط قوت جدید و توسعه پرورش خواهد داد. مناطق کلیدی شامل مدارهای مجتمع و وسایل نقلیه با انرژی جدید است. برنامه‌ریزی صنایع آینده، آینده‌نگر و استراتژیک خواهد بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6255

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.