• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

رشد سهام در محرک‌های جدید فناوری چین

  • کد خبر : 6709
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۹
رشد سهام در محرک‌های جدید فناوری چین
طرح چین برای تقویت موتورهای رشد جدید، حدس و گمان را در بین سرمایه‌گذاران برانگیخته که روی کدام سهام باید سرمایه‌گذاری کنند.

نیروهای تولیدی به‌اصطلاح جدید به دنبال ارائه فناوری، کارایی و کیفیت بالا هستند. با نگاه به صنایع مختلف از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا انرژی هیدروژنی، پروازهای فضایی تا فناوری کوانتومی، سرمایه‌گذاران حدس می‌زنند که پکن بر روی هوش مصنوعی، سازندگان تراشه و اتوماسیون تمرکز خواهد کرد.

معامله گران سهام در جستجوی نقاط روشنی از گردهمایی سالانه کنگره ملی خلق هستند، دولت جزئیات کمی در مورد چگونگی دستیابی این کشور به هدف رشد سالانه حدود ۵ درصد ارائه کرده است. سرمایه‌گذاران به دنبال محرک‌هایی برای حفظ دستاوردهای خود هستند.

صنعت خودروهای الکتریکی مورد علاقه سهامداران و سرمایه‌گذاران بوده است، اما شرکت‌هایی از جمله بی‌وای‌دی وارد جنگ قیمتی شده‌اند و این نیاز سرمایه‌گذاران به یافتن بازارهای جدید برای سبد چینی را تشدید می‌کند.

رهبران صنعت تراشه مانند شرکت SMIC و Hua Hong رشد سهام بالایی داشته‌اند. دیگر برندگان شامل شرکت‌هایی می‌شود که ربات‌های انسان‌نما را توسعه می‌دهند. افزایش بهره‌وری و زنجیره ارزش به معنای افزایش استفاده از اتوماسیون است. یک فرصت سرمایه‌گذاری بزرگ ممکن است ربات‌های انسان‌نما باشد.

با این حال، برخی از سرمایه‌گذاران خواستار آن هستند که پکن طرحی دقیق برای ارتقای موتورهای رشد جدید خود معرفی کند و انتظار دارند جزئیات بیشتری در مورد مقدار سرمایه‌ای که دولت مایل است برای این صنایع اختصاص دهد، بدانند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6709

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.