• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

رسانه اجتماعی مورد علاقه اهالی فناوری در چین

  • کد خبر : 6257
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
رسانه اجتماعی مورد علاقه اهالی فناوری در چین
پلتفرم جایک (Jike) رسانه‌ اجتماعی است که اهالی فناوری در چین علاقه زیادی به استفاده از آن دارند.

در ماه فوریه، یکی از بنیانگذاران غول خدمات اینترنتی چینی می‌توان (Meituan)، برنامه‌های خود را برای ساخت هوش مصنوعی چین به طور عمومی اعلام کرد. این خبر در پلتفرم جایک (Jike) منتشر شد – یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص که برای اکثر کاربران اینترنت چینی کمتر شناخته شده اما در میان اهالی فناوری، سرمایه‌گذاران و صنعت محبوب است. این مدیر در مطلبی با عنوان «در جست و جوی قهرمانان هوش مصنوعی»، از کاربران جایک دعوت کرد تا با او تماس بگیرند و به سرمایه‌گذاری جدید او بپیوندند.

جایک در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک گردآورنده اطلاعات راه اندازی شد و از آن زمان به یک پلتفرم رسانه اجتماعی تبدیل شده است که برای اهالی جوان فناوری چینی ضروری است. این پلتفرم  توییتر و Reddit را ترکیب می‌کند: در برنامه جایک، کاربران می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند و به حلقه‌ بحث‌هایی بپیوندند که حول موضوعات خاص متمرکز شده‌اند اگرچه پایگاه کاربر جایک (۲ میلیون در سال ۲۰۱۹) در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها کم است – ویبو ۵۹۳ میلیون و وی چت دارای ۱٫۶۷ میلیارد کاربر دارد – اما این برنامه مورد علاقه بنیانگذاران شرکت‌های بزرگ اینترنتی مانند می‌توان و شرکای سرمایه‌گذاری برتر است.

بخشی از جذابیت جایک، به جامعه محکم گره خورده آن برمی‌گردد. بر برخلاف اکثر پلتفرم‌های امروزی، جایک از تبلیغات درون‌برنامه‌ای برای فریب دادن کاربران یا الگوریتم‌ها برای ارائه محتوا استفاده نمی‌کند، بلکه تعامل فعال را از طریق موضوعاتی که به‌دقت تنظیم شده و مباحثی که در سراسر برنامه انجام می‌شود، تشویق می‌کند. در انجمن جایک، که “Jikeville” نامیده می‌شود، کاربران یکدیگر را “Ji You” صدا می‌زنند (که می‌توان آن را معادل Jike Friends دانست) و جلسات حضوری را سازماندهی می کنند. آن‌ها نرم‌افزار جدیدی را که توسعه داده‌اند به اشتراک می‌گذارند، تمرین‌ها را با یکدیگر دنبال می‌کنند و در مورد اینکه آیا اپل ویژن پرو جدید را بخرند یا نه، رأی می‌دهند.

جایک در سال ۲۰۱۹، به دلیل «مشکلات تعدیل محتوا» به مدت یک سال تعطیل شد، اما به گفته مدیر عامل آن، در سال ۲۰۲۰ به سرعت بازگشت. با شروع شور و هیجان ChatGPT در چین، جایک به مرکزی برای کاربران تبدیل شد تا در مورد ظهور هوش مصنوعی مولد بحث کنند و ایده‌هایی را برای استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی به اشتراک بگذارند. تا جایی که بنابر گفته مدیران جایک، انقلاب بعدی هوش مصنوعی در این پلتفرم اتفاق می‌افتد.

منبع: restofworld

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6257

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.