• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

ربات‌های جراحی ارتوپدی چین در آستانه ورود به بازار اروپا

  • کد خبر : 3361
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۴
ربات‌های جراحی ارتوپدی چین در آستانه ورود به بازار اروپا
شرکت Tinavi Medical Technologies، پیشگام در ربات‌های پزشکی، به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر خود برای ورود به بازارهای خارج از کشور، برای نشان تاییدیه در اروپا (CE) درخواست داده است.

این نشانه (CE) یک علامت انطباق است که برای نظارت و تنظیم کالاهای فروخته شده در اتحادیه اروپا استفاده می‌شود.

به گفته رئیس این شرکت بزرگ در صنعت رباتیک، پروسه این درخواست در مراحل میانی و پایانی جهت دریافت نشان CE قرار دارد و این شرکت امیدوار است در آینده نزدیک مجوز فروش اتحادیه اروپا را دریافت کند.

این حرکت نشان دهنده پیشرفت بزرگی برای Tinavi است که اولین ربات جراحی ارتوپدی داخلی چین را به بازار آورده است. تا پایان سال گذشته، ربات‌های جراحی ارتوپدی این شرکت در بیش از ۲۰۰۰۰ جراحی ارتوپدی در چین مورد استفاده قرار گرفتند.

در ماه دسامبر، یک سیستم جراحی ارتوپدی با هدایت رباتیک، گواهی انجمن استانداردهای کانادا (CSA) را دریافت کرد که به گفته این شرکت، آن را به اولین ربات جراحی ارتوپدی از چین با فناوری واجد شرایط برای ورود به بازار آمریکای شمالی تبدیل کرد.

CSA یک انجمن غیرانتفاعی مبتنی بر عضویت است که مقر آن در تورنتو است و استانداردهای اجماع را برای کمک به محافظت از سلامت و ایمنی کانادایی‌ها ایجاد می‌کند و همچنین در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

سیستم جراحی ارتوپدی با هدایت رباتیک در جراحی تروما در ستون فقرات گردنی، قفسه سینه، ناحیه کمر، ساکروم، لگن و اندام‌ها استفاده می‌شود. طبق آخرین استانداردهای صنعت، از جمله مقررات ایمنی محصول، نرم افزار پزشکی، در دسترس بودن و استانداردهای عملکرد تخصصی ربات، این شرکت تایید شده است.

نایب رئیس گروه انجمن استانداردهای کانادا، گفت: «پیچیدگی ربات جراحی مجموعه‌ای از بسیاری از عناصر با فناوری پیشرفته مدرن است. ربات جراحی از نظر فناوری پیچیده‌تر و دقیق‌تر است و ارزش افزوده بالاتری نسبت به سایر ربات‌ها دارد.»

شرکت تیناوی، که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، بیش از ۱۰۰ ثبت اختراع دارد. این شرکت در جولای ۲۰۲۰ در هیئت نوآوری علم و فناوری بورس شانگهای فهرست شد و با جمع آوری حدود ۴۴۸ میلیون یوان (۶۱٫۸ میلیون دلار) به اولین شرکت ثبت شده ربات‌های پزشکی در چین تبدیل شد.

این دستاورد بزرگ کمک بسیار مهمی برا سیستم درمانی است، در گذشته، بیمارستان‌های متوسط ​در چین جرات انجام عمل‌های بسیار پیچیده را نداشتند و بیماران را برای انتقال به بیمارستان‌های بزرگتر توصیه می‌کردند. اما اکنون، ربات‌های جراح می‌توانند کمک زیادی در انجام چنین جراحی‌هایی ارائه دهند.

منبع: chinadaily

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3361

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.