• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

ربات‌های انسان نمای چین؛ موتور جدید رشد و توسعه

  • کد خبر : 6177
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
ربات‌های انسان نمای چین؛ موتور جدید رشد و توسعه
احتمالا آینده صنعت چین بر دوش ربات‌های انسان‌نما باشد و این کشور در تلاش است بتواند به اهداف رسمی جدید خود مبنی بر تولید انبوه ربات‌ها تا سال 2025 و رسیدن به سطح پیشرفته جهانی در این فناوری تا سال 2027 دست یابد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT)، وزارتخانه‌ای که بر بخش صنعتی این کشور نظارت می‌کند، دستورالعملی ۹ صفحه‌ای را در وب‌سایت خود منتشر کرد و بر اساس آن ربات‌های انسان‌نمای چین باید تا سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات گفت چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک سیستم نوآوری ربات انسان نما ایجاد، در چندین فناوری کلیدی پیشرفت و از تامین ایمن و موثر اجزای اصلی اطمینان حاصل کند.

این وزارتخانه تاکید کرد تا سال ۲۰۲۷، ربات‌های انسان‌نما باید موتور جدید مهم رشد اقتصادی در چین شوند.

این سند مستلزم آن است که تا آن زمان، نوآوری فناوری ربات‌های انسان‌نما به طور قابل‌توجهی بهبود یافته، یک سیستم زنجیره تامین صنعتی ایمن و قابل اعتماد شکل ‌گیرد و یک بوم‌شناسی صنعتی با رقابت بین‌المللی ساخته شود.

این سند آخرین تلاش چین برای سرعت بخشیدن به توسعه صنعت رباتیک محلی و ارتقای خوداتکایی فناوری در میان رقابت شدید با ایالات متحده در زمینه‌های فناوری کلیدی مانند تراشه‌ها است.

بر اساس گزارش جهانی رباتیک ۲۰۲۲ که توسط فدراسیون بین‌المللی رباتیک منتشر شده، چین قبلاً در رباتیک صنعتی پیشرفت کرده و در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار از ایالات متحده پیشی گرفت و به پنجمین کشور خودکار در جهان تبدیل شد.

بر اساس دستورالعمل‌های منتشر شده، انتظار می‌رود صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، خدمات خانگی، کشاورزی و تدارکات شاهد افزایش استفاده از ربات‌ها باشند.

در ابتدای این سند، MIIT گفت ربات‌های انسان‌نما به دنبال رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند و وسایل نقلیه انرژی جدید به «نوآوری تحول آفرین» دیگری تبدیل خواهند شد که تولید و نحوه زندگی انسان‌ها و الگوی توسعه صنعتی جهانی را تغییر می دهد.

این سند همچنین صنعت را ملزم می‌کند که بر روی «مغز»، «مخچه» و «اندام‌ها» ربات‌های انسان‌نما تمرکز کند، که منجر به پیشرفت‌هایی در هوش مصنوعی می‌شود. این سازمان از صنعت ربات‌ها خواست تا توسعه ربات‌های انسان‌نما را برای استفاده در شرایط سخت و خطرناک سرعت بخشد.

بر این اساس، ارتقای قابلیت‌های ربات‌های انسان‌نما در بخش تولید نیز در اولویت قرار دارد.

این وزارتخانه افزود که چین استانداردهای صنعتی و قابلیت‌های آزمایش محصول را بهبود می‌بخشد، همچنین آزمایشگاه‌ها، سازمان‌های صنعتی و جوامع منبع باز را برای خدمت به صنعت رباتیک انسان‌نما خواهد ساخت. همچنین متعهد شد که با بهبود سیاست‌ها و آموزش استعدادها و همکاری بین‌المللی به توسعه این صنعت کمک کند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در تفسیر جداگانه‌ای از دستورالعمل‌ها گفت، با توجه به تعیین استانداردهای جهانی برای این صنعت نوپا، چین در قوانین بین‌المللی و تنظیم استانداردها در توسعه صنعت جهانی ربات‌های انسان‌نما مشارکت خواهد کرد.

پکن مایل است بخش تولید پیشرفته خود را تقویت کند و در مواجهه با محدودیت‌های ایالات متحده، اتکا به خود را بهبود بخشد. کاهش جمعیت و رشد اقتصادی ضعیف موجب تقویت این تلاش‌ها می‌شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6177

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.