• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

راه اندازی کارت سبز هوشمند چین به‌منظور رزرو بلیط و سفارش آنلاین برای خارجی‌ها

  • کد خبر : 5851
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
راه اندازی کارت سبز هوشمند چین به‌منظور رزرو بلیط و سفارش آنلاین برای خارجی‌ها
اداره ملی مهاجرت چین اخیرا اعلام کرد که چین نسخه اصلاح‌شده «کارت هوشمند» خود را که برای مقیمان دائم خارجی صادر می‌شود، راه‌اندازی می‌کند و با این کارت خرید بلیط قطار و هواپیما و سفارش آنلاین برای آنها راحت‌تر می‌شود.

این کشور طرح اقامت دائم خود را برای خارجی‌ها در سال ۲۰۰۴ معرفی و اولین کارت‌های هوشمند را در سال ۲۰۱۷ صادر کرد و کارت سبز را با یک تراشه خوانا حاوی اطلاعات هویتی آنها به روز کرد.

کارت‌های هوشمند در ماه دسامبر به‌روزرسانی می‌شوند و پنج ستاره به طرح آن اضافه می‌شود – نشانه‌ای از پرچم چین – و به فناوری پیشرفته‌تر ضد جعل و ذخیره‌سازی ارتقا پیدا می‌کنند.

نسل اول کارت‌های هوشمند را می‌توان در سازمان‌ها و مؤسسات دولتی مختلف استفاده کرد که اقامت دائم در هتل‌ها، ارائه اسناد مالیاتی، ثبت ملک و انجام سایر کارهای روزمره را آسان‌تر کرد.

معرفی کارت هوشمند بخشی از تلاش‌های رهبران دولت، از جمله رئیس‌جمهور شی جین پینگ، برای باز کردن مسیری برای اقامت خارجی‌های بامهارت در چین بود.

این کارت به عنوان مدرک قانونی هویت پذیرفته شده و می‌تواند به تنهایی برای رزرو هتل و بلیط بدون نیاز به پاسپورت استفاده شود.

راه اندازی نسخه جدید این کارت اقدامی عملی برای اطمینان از گشایش سطح بالای کشور به دنیای خارج و بهبود مدیریت ساکنان خارجی است. این کار به استعدادهای خارجی که برای کار و تحصیل در چین مستقر می شوند، کمک بیشتری می‌کند.

دریافت کارت اقامت دائم چین نسبتا دشوار است. دولت در وب‌سایت خود اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۸، یا ۱۴ سال پس از معرفی طرح گرین کارت، در مجموع ۱۲ هزار کارت سبز اعطا شده است که تنها حدود ۱۰ درصد از رقمی است که ایالات متحده در یک سال صادر می‌کند. بسیاری از نظر دهندگان آنلاین به شوخی گفته‌اند که این “سخت ترین گرین کارت در جهان” است.

خارجی‌ها در صورتی که کمک خاصی به چین کرده یا بیش از ۵۰۰ هزار دلار آمریکا در این کشور سرمایه گذاری کرده باشند، ممکن است واجد شرایط دریافت گرین کارت باشند.

کسانی که بیش از پنج سال با یک شهروند چینی ازدواج کرده‌اند یا به عنوان مدیر شرکت یا کارخانه در سطح معاون یا بالاتر کار کرده‌اند نیز می‌توانند واجد شرایط دریافت کارت باشند.

بر اساس هفتمین سرشماری ملی جمعیت که توسط اداره ملی آمار در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ۸۴۵۶۹۷ خارجی در چین زندگی می‌کردند. به گفته اداره امور کارشناسان خارجی، تنها حدود ۱۰ هزار خارجی در دهه ۱۹۸۰ در چین کار می‌کردند. استعدادهای خارجی منبع ضروری برای استراتژی نوآوری کشور است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5851

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.