• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

راه اندازی مرکز تحقیقات بلاک‌چین در پکن

  • کد خبر : 4180
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۴
راه اندازی مرکز تحقیقات بلاک‌چین در پکن
دولت چین در حال راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی است که وظیفه آن دستیابی به پیشرفت‌های فناوری هسته‌ای مرتبط با بلاک چین است و با تلاش مداوم پکن برای آزمایش فناوری و در عین حال ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده همسو می‌شود.

وزارت علوم و فناوری اخیراً تأسیس مرکز ملی نوآوری فناوری بلاک چین را تأیید کرده که در پکن مستقر خواهد شد.این مرکز با هدف توسعه فناوری‌های کلیدی مرتبط و برنامه‌های کاربردی صنعتی، بر حوزه‌های بلاک‌چین در رابطه با نظریه‌های بنیادی، نرم‌افزار و سخت‌افزار تمرکز خواهد کرد.

مرکز جدید همچنین بر موارد استفاده عمده مرتبط با اقتصاد ملی و معیشت افراد تمرکز خواهد کرد و بلاک‌چین را به پایه‌ای مهم برای زیرساخت دیجیتال جدید چین تبدیل می‌کند.

طی چند سال گذشته، چین حمایت بیشتری از توسعه بلاک چین داشته و در عین حال سرکوب ارزهای دیجیتال را تشدید کرده است، که دولت آن را تهدیدی برای ثبات مالی می‌داند. در سال ۲۰۲۱، دولت تصریح کرد که تمام معاملات ارزهای دیجیتال در چین غیرقانونی است.

تنها دو سال قبل، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که بلاک چین “نقش مهمی در دور بعدی نوآوری‌های تکنولوژیکی و تحول صنعتی” ایفا خواهد کرد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) و اداره فضای سایبری چین (CAC)، دو تنظیم کننده اصلی صنعت فناوری در این کشور، همچنین در دستورالعمل‌هایی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، گفتند که چین تا سال ۲۰۳۰ به دنبال استفاده گسترده از بلاک چین در طیف وسیعی از صنایع خواهد بود.

اشاره شی به عنوان فراخوانی برای اقدام شرکت‌های فناوری بزرگ و استارت‌آپ‌ها بود که منجر به سیل سرمایه‌گذاری در بلاک چین شد. تا جولای گذشته، چین ۱۸۲۱ شرکت بلاک چین در CAC ثبت کرده بود که شامل پروژه های حقوقی، مالی، کشاورزی و حفاظت از مالکیت معنوی می‌شد.

بنا بر اظهار وزارت صنعت و فناوری نیز سال گذشته چین بیشترین درخواست‌های ثبت اختراع بلاک چین را در بین هر کشوری داشته و ۸۴ درصد از کل جهان را شامل می‌شود.

شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین (BSN) نیز به سرعت در حال پیشبرد پروژه‌های داخلی و خارجی است که شامل شبکه اسپارتان می‌شود که هدف آن ترغیب مشاغل خارج از سرزمین اصلی چین به بلاک چین جدا شده از ارزهای دیجیتال است که در حال حاضر محبوب ترین استفاده از این فناوری است.

مرکز نوآوری بلاک چین جدید توسط آکادمی بلاک چین و محاسبات پکن، که توسط دولت شهرداری پکن حمایت می شود، مدیریت خواهد شد.

این آکادمی به دلیل توسعه یک بلاک چین سازمانی به نام Chang’An Chain یا ChainMaker شناخته شده است. ChainMaker سال گذشته اعلام کرد که به فناوری مجهز شده است که می‌تواند در برابر حملات رایانه‌های کلاسیک و کوانتومی مقاومت کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.