• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
8

راه اندازی سرویس تحویل خدمات جهانی ۵ روزه توسط علی بابا

  • کد خبر : 5788
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
راه اندازی سرویس تحویل خدمات جهانی ۵ روزه توسط علی بابا
مشتریان بریتانیا، اسپانیا، هلند، بلژیک و کره جنوبی به لطف یک ابتکار مشترک بین پلتفرم تجارت الکترونیک بین‌المللی علی بابا و شرکت لجستیک هوشمند کاینیائو (Cainiao) اکنون بسته‌های خود را ظرف پنج روز کاری پس از ثبت سفارش در علی اکسپرس دریافت خواهند کرد.

این سرویس جهانی تحویل پنج روزه به زودی پس از اجرای اولیه آن در این پنج بازار به کشورهای بیشتری گسترش خواهد یافت.

در سال مالی اخیر علی‌بابا، کاینیائو بیش از ۴ میلیون بسته بین‌مرزی را به صورت روزانه تحویل می‌داد و حالا به گفته آن، خدمات تحویل جهانی پنج روزه در چند ماه گذشته در کره جنوبی آزمایش شد، جایی که سفارشات علی اکسپرس بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

این ابتکار چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که کاینیائو خدمات تحویل سریع نیم روزه خود را در هشت شهر بزرگ چین از جمله شانگهای، هانگژو و شنجن راه اندازی کرد.

تحویل کالا به عنوان یک میدان نبرد جدید سخت برای غول‌های تجارت الکترونیک چین ظاهر شده است، زیرا آنها برای جذب مصرف کنندگان داخلی و خارجی با خدمات حمل و نقل سریع‌تر و ارزان‌تر تلاش می‌کنند.

تحویل سریع‌تر به عنوان یک مزیت بزرگ در برابر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی نسل بعدی چین – به رهبری Temu، Shein و TikTok Shop – محسوب می‌شود. این ویژگی درکنار استراتژی قیمت گذاری بسیار رقابتی آنها قرار دارد.

کاینیائو، یکی از شش واحدی است که به عنوان بخشی از طرح بازسازی از علی بابا جدا می‌شود و قصد دارد حداقل یک میلیارد دلار از عرضه اولیه عمومی در هنگ کنگ جذب کند. این اولین شرکت از شش شرکت فرعی علی‌بابا خواهد بود که به دنبال سرمایه در سومین بازار بزرگ سرمایه آسیا خواهد بود.

کاینیائو یکی از سریع‌ترین کسب‌وکارهای علی‌بابا در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن، رشد درآمدی ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل داشت و به ۲۳٫۵ میلیارد یوان (۳٫۲ میلیارد دلار آمریکا) رسید که ناشی از افزایش خدمات بین‌المللی و داخلی است.

علی اکسپرس، پلت فرم خرده فروشی برای خریداران بین‌المللی که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، به دنبال گسترش حضور خود در سراسر اروپا و آسیا است و از مارس امسال یک سرویس تحویل ۹ روزه برای کاربران اسپانیایی ارائه کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5788

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.