• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

راه‌اندازی اولین کارخانه آزمایشی گوشت پرورشی چین

  • کد خبر : 5469
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
راه‌اندازی اولین کارخانه آزمایشی گوشت پرورشی چین
استارت‌آپ CellX مستقر در شانگهای، اولین کارخانه آزمایشی گوشت پرورشی چین را راه‌اندازی کرد. این اقدام پیشرفتی مهم در تلاش برای دستیابی به یک منبع پایدار پروتئین حیوانی برای تغذیه مردم این کشور محسوب می‌شود.

زیلیانگ یانگ، هم‌‌بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در مصاحبه‌ای گفت: به راه افتادن این کارخانه آزمایشی، نشان دهنده یک گام نزدیک‌تر شدن به عرضه گوشت پرورشی بر سر سفره‌ها و میزهای غذا،  قبل از تولید این محصول در مقیاس انبوه است.

به گفته یانگ، کارخانه شانگهای یک بیورآکتور با ظرفیت دو هزار لیتر دارد که قادر است سالانه چند تن گوشت پرورشی تولید کند و به زودی بیورآکتورهای بیشتری افزوده خواهند شد.

یانگ افزود: «بازنگری‌ها و نتایج حاصل از این واحد تولیدی آزمایشی، برای تکمیل کارخانجات تولید انبوه استفاده خواهد شد و تا سال ۲۰۲۵،  قادر به تولید صدها تن محصول در سال خواهیم بود.»

تضمین امنیت غذایی برای ۱٫۴ میلیارد نفر( حدود یک پنجم جمعیت جهان)، به عنوان بخشی از استراتژی چین برای کاهش وابستگی به واردات به یکی از اولویت‌های اصلی این کشور تبدیل شده است.

در می ۲۰۲۲، پکن به عنوان بخشی از چهاردهمین برنامه توسعه پنج ساله این کشور در زمینه اقتصاد زیستی اعلام کرد که از توسعه تولید پروتئین پرورشی به عنوان یک منبع غذایی حمایت می‌کند تا فشار حاصل از اصلاح نژاد سنتی دام بر منابع زیست محیطی را کاهش دهد. پیش از آن در ماه ژانویه، تولید گوشت پرورشی و سایر پروتئین‌های جایگزین در آزمایشگاه برای اطمینان از تامین پایدار مواد غذایی به این طرح افزوده شده بود.

به گفته یانگ، راه‌اندازی این کارخانه آزمایشی به کاهش هزینه تولید شرکت CellX به زیر صد دلار در هر پوند گوشت تولید شده کمک کرده و این محصول را قادر به رقابت با گوشت‌های درجه یک موجود در بازار خواهد‌کرد.

وی افزود: راه‌اندازی کارخانجات تولید انبوه شرکت CellX در سال ۲۰۲۵، هزینه‌های مترتب را به میزان بیشتری کاهش خواهد داد. در حال حاضر یک پوند گوشت گاو ژاپنی واگیوکوبه با درجه کیفیت A5،  حدود ۱۸۹ دلار در آمازون به فروش می‌رسد.

یانگ افزود: «این واقعیت که ما قادر به تولید آزمایشی گوشت پرورشی هستیم و توانسته‌ایم هزینه‌ها را به کمتر از ۱۰۰ دلار در هر پوند کاهش دهیم، دستاورد مهمی است که نشان‌دهنده گذار از مرله تحقیق و توسعه به مرحله تولید است. صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی محصول موضوعی است که در آینده روی آن تمرکز خواهیم کرد.»

شرکت CellX  قصد دارد در اواخر سال جاری، با مراجعه به مراجع نظارت بر مواد غذایی در ایالات متحده و سنگاپور، تاییدیه‌های لازم برای فروش محصولات خود را به دست آورد و سپس، در سال ۲۰۲۵ فروش خود را به سایر بازارهای بین‌المللی توسعه دهد.

پس از اینکه شرکت‌های Upside Foods  و  Good Meat مجوز فروش گوشت تولید شده در آزمایشگاه را از وزارت کشاورزی ایالات متحده دریافت کردند،  ایالات متحده پس از سنگاپور، دومین کشوری بودکه اجازه فروش گوشت پرورشی را در ماه ژوئن صادر کرد.

گوشت پرورشی با کشت مستقیم سلول‌های حیوانی تولید می‌شود و دیگری نیازی به پرورش حیوانات برای تهیه غذا از گوشت آنها نیست.

در دسامبر  ۲۰۲۰ ، مجوز فروش گوشت پرورشی در سنگاپور همزمان با صدور مجوز برای استارت‌آپ Eat Just برای فروش گوشت مرغ پرورشی در آزمایشگاه، صادر شد.

شرکت CellX، که نمونه‌هایی از گوشت خوک مبتنی بر کشت سلول را در سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه کرد، از یک رویکرد چندگونه‌ای برای پرورش محصولات گوشتی خود استفاده می‌کند.

این شرکت که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، از چهار دور سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران استراتژیک مانند Joyvio Capital که توسط هلدینگ Legend چین و گروه  SK کره جنوبی تامین مالی می‌شود، توانسته حدود ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

این شرکت در آوریل ۲۰۲۲ یک سند همکاری استراتژیک با شرکت Bluu Seafood برلین امضا کرد که به هر دو شرکت کمک خواهد کرد تا قوانین را رعایت کرده و پذیرش مصرف‌کنندگان برای مصرف محصولات پروتئینی تولید شده در آزمایشگاه را در بازارهای چین و اروپا افزایش دهند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.