• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

دومین واکسن چینی کرونا در این کشور مجوز استفاده گرفت

  • کد خبر : 812
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
دومین واکسن چینی کرونا در این کشور مجوز استفاده گرفت
اداره ملی محصولات پزشکی چین روز شنبه مجوز استفاده اضطراری از دومین واکسن چینی کرونا با نام «سینوواک» را صادر کرد.

بر اساس مجوز اداره ملی محصولات پزشکی چین، واکسن کرونا این شرکت از امروز مجوز ورود به بازار و همچنین استفاده عمومی را دریافت کرده است.

در آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی برابر با نهم دی ۱۳۹۹ نخستین واکسن چینی کرونا با نام سینوفارم هم مجوز استفاده اضطراری در داخل چین را دریافت کرده بود.

با این حال تا کنون هیچکدام از این دو واکسن مجوز سازمان جهانی بهداشت را دریافت نکرده اند.

چین در حال انجام آزمایش های بالینی بر روی ۱۶ واکسن کرونا است که ۷ مورد آنها وارد آزمایش‌های مرحله سوم شده اند که از این تعداد، دو واکسن غیرفعال سینوفارم و سینوواک بصورت مشروط مجوز ورود به بازار را از وزارت بهداشت چین گرفته اند.

تولیدکنندگان واکسن معمولاً ۵ مسیر فنی را در سراسر جهان پیش می گیرند که «واکسن غیرفعال» رایج ترین روش است. ویژگی های این نوع واکسن تولید ساده و سریع با ایمنی بالا است و معمولاً برای مقابله با بیماری های حاد استفاده می‌شود.

برنامه واکسیناسیون عمومی در چین از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده است و تا کنون صدها هزار نفر به عنوان بخشی از یک برنامه اضطراری با استفاده از دو واکسن سینوفارم و سینوواک واکسینه شده اند.

بر اساس آمارها از ۳۰ دی ماه سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا ساخت چین در جهان تجویز شده است. وزارت بازرگانی چین هم اعلام کرده است، تا ابتدای بهمن بیش از ۴۰ کشور درخواست خرید واکسن از این کشور داشته‌اند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=812

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.