• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

دریافت تاییدیه قلب مصنوعی برای ورود به بازار

  • کد خبر : 2651
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
دریافت تاییدیه قلب مصنوعی برای ورود به بازار
سیستم کمکی قابل کاشت بطن چپ که "قلب موشکی" نام دارد، از سوی اداره ملی محصولات پزشکی برای ورود به بازار تایید شد.

به تازگی پخش سریال محبوب دکتر تانگ با قلب مصنوعی ساخت چین به پایان رسید، و هم زمان قلب مصنوعی با ترکیب فناوری‌های موشک‌های داخلی و پزشکی توسط مقامات ملی محصولات پزشکی تایید شد تا وارد بازار شود.

سیستم کمکی قابل کاشت بطن چپ که هارت‌کن ( HeartCon ) یا “قلب موشکی” نام دارد و به طور مستقل توسط شرکت فناوری پزشکی Rocor ساخته و تولید شده است، از سوی اداره ملی محصولات پزشکی برای ورود به بازار در ۱۳ جولای ۲۰۲۲ تایید شد. هارت‌کن نخستین سیستم کمکی بطن چپ قابل کاشت با فناوری‌های شناور مغناطیسی هیدرودینامیکی است. علاوه بر آن، این سیستم کمکی اولین قلب مصنوعی ساخت داخل در چین است که ۵۰ مورد آزمایش بالینی را با موفقیت به پایان رسانده و به طور کامل الزامات و مقررات کارآزمایی بالینی تعیین شده توسط دولت را برآورده کرد. طی ۱۳ سال گذشته، تیم‌های بیمارستان و آکادمی مشترکاً خود را وقف تحقیق و توسعه با ترکیب دارو کرده‌ و مهندسی و داده های دقیق و تجربیات غنی به دست آورده‌اند.

انتظار می‌رود این قلب مصنوعی خانگی پایانی برای این روایت باشد که چین قادر به درمان نارسایی قلبی پیشرفته نیست و خبرهای خوبی برای بیماران چینی مبتلا به نارسایی شدید قلبی و خانواده‌های آنها به ارمغان بیاورد.

نارسایی قلبی یک بیماری قلبی با رشد سریع است که مرحله نهایی بسیاری از انواع بیماری‌های قلبی عروقی در سراسر جهان است.

گزارش سالانه سلامت و بیماری‌های قلبی عروقی در چین (۲۰۲۱) که در اواخر ژوئن منتشر شد، برآورد کرد حدود ۸٫۹ میلیون بیمار در چین از نارسایی قلبی رنج می‌برند. در این گزارش آمده که از سپتامبر ۲۰۲۰ تا آگوست ۲۰۲۱، اداره ملی محصولات پزشکی ۶۸ دستگاه پزشکی را برای ورود به “کانال ارزیابی دستگاه‌های پزشکی نوآورانه” خود تایید کرده است، که ۵۸ دستگاه آن منشا چینی دارند. پیش از هارت‌کن، دو محصول قلب مصنوعی دیگر توسط دولت تایید شده‌اند تا وارد بازار شوند.

منبع: chinadaily

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2651

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.