• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4

درخواست از ارتش چین برای استفاده از هوش مصنوعی در جهت «بازدارندگی هوشمند» علیه آمریکا

  • کد خبر : 4008
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
درخواست از ارتش چین برای استفاده از هوش مصنوعی در جهت «بازدارندگی هوشمند» علیه آمریکا
کارشناس نظامی چینی معتقدند ارتش آزادیبخش خلق باید بیشتر از هوش مصنوعی برای تقویت استراتژی بازدارندگی خود علیه ایالات متحده بر سر تایوان استفاده کند.

ارتش باید تمرینات محاصره را در اطراف جزیره انجام دهد و از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده و نیروهای استقلال تایوان استفاده کند. مفهوم “بازدارندگی هوشمند” در ارتش در حال بررسی است.

ارتش می‌تواند به یک رهبر در جنگ‌های هوشمند آینده تبدیل شود و از قابلیت‌های هوش مصنوعی، محاسبات ابری، داده‌های بزرگ، حمله و دفاع سایبری و تجهیزات بدون سرنشین استفاده کند.

کارشناسان از ارتش خواستند مانورهای نظامی را که از خط میانی تنگه تایوان – مرز دریایی واقعی که سرزمین اصلی چین را از تایوان جدا می کند – می‌گذرد و به خط پایه آب‌های سرزمینی جزیره نزدیک می‌شود و حمل و نقل را قطع می‌کند، عادی سازد.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش تمرینات بی‌سابقه‌ای را با شلیک مستقیم برگزار کرد و این جزیره خودگردان را در میان تنش‌ها پس از دیدار نانسی پلوسی از تایوان، محاصره کرد. این سفر خشم پکن را برانگیخت که آن را نقض حاکمیت خود می دانست.

پس از اینکه جو بایدن، به تازگی آخرین قانون مجوز دفاع ملی که شامل تأمین مالی تسلیحات برای تایوان می‌شود را امضا کرد، ارتش چین تمرینات نظامی را در اطراف جزیره افزایش داد.

تمرینات آتی ارتش می‌تواند فراتر از فرودهای آبی خاکی سنتی باشد و از تاکتیک‌های جنگ هوشمند برای محاصره و قطع شبکه استفاده کند.

هم بازی‌های جنگی و هم رویارویی مجازی با استفاده از سیستم‌های بدون سرنشین می‌توانند برای رسیدن به هدف صفر تلفات و تصرف سریع یک جزیره مورد استفاده قرار گیرند.

این رزمایش‌ها می‌تواند یک بازدارنده قدرتمند در برابر جدایی طلبان «استقلال تایوان» و مداخله خارجی، و یک بازدارنده متعارف و هسته‌ای باشد.

کارشناسان همچنین خواستار استفاده از ابزارهای اقتصادی، حقوقی، روانی و سایبری برای مهار نیروهای استقلال‌طلب تایوان شده‌اند. به عنوان مثال، تنظیم تجارت بین تنگه‌ای، توقف واردات محصولات کشاورزی از مناطق تحت حاکمیت این نیروها و توقف تجارت آزاد بین دو طرف تنگه را خواستار شدند.

بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور در دانشگاه جورج تاون منتشر شد، ارتش چین از هوش مصنوعی برای شبیه سازی عملیات جنگی برای عملیات تهاجم به تایوان و همچنین شناسایی وسایل نقلیه زیردریایی، ردیابی کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده و استقرار الکترونیک استفاده کرده است.

در همین حال، اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در گزارشی هشدار داد که اگرچه بعید است پکن موفق شود تایوان را در تهاجم فرضی به جزیره در سال ۲۰۲۶ تصرف کند اما چنین درگیری می‌تواند در هر دو طرف تنگه را ویران کند. و همچنین ایالات متحده و ژاپن با مجموع تلفات ده‌ها هزار نفر مواجه خواهند شد.

قانون مجوز دفاع ملی که توسط بایدن امضا شد، بودجه نظامی ایالات متحده را برای سال مالی آینده تعیین کرد که شامل ۱۰ میلیارد دلار کمک امنیتی به تایوان طی پنج سال آینده است که اعتراض پکن را برانگیخت.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و استفاده از زور برای کنترل آن را رد نکرده است. اکثر کشورها، از جمله ایالات متحده، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند. با این حال، واشنگتن با هرگونه تلاش برای تصرف جزیره به زور مخالف است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4008

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.