دریکی دیگر از این فناوری‌ها بانام آینه جادویی مجهز به هوش مصنوعی، کاربران می‌توانند اسکن صورت را انجام دهند و مانیتور دیجیتال چهره، سن، جنس، شاخص BMI، فشارخون، گلوکز خون، چربی خون و سایر شاخص‌های فیزیولوژیکی فرد را نشان می‌دهد.

یک کارمند از شرکت سازنده این دستگاه روز پنج‌شنبه به گلوبال تایمز اظهار کرد:

این روبات که توسط انستیتوی علوم زندگی آکادمی علوم DeepBlue توسعه‌یافته است، بر اساس داده‌های دیداری صورت و تصویربرداری از صورت، همراه با اطلاعات نوری زیر جلدی با استفاده از الگوریتم مدل‌سازی هوش مصنوعی ساخته ‌شده است.

وی در ادامه افزود که ما به‌رغم شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در سال گذشته، پروژه‌های تحقیق و توسعه خود را روی روبات‌ های خدماتی تسریع بخشیدیم.

شرکت کلودمایندز فناوری، تولید‌کننده روبات‌ های هوشمند نیز روبات سرویس ابری Cloud Ginger خود را در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشت.

این روبات با ۳۴ مفصل انعطاف‌پذیر، می‌تواند اشیا را به‌راحتی تشخیص دهد و از راه دور به شبکه اینترنت ۵G متصل شود و تا زمانی که این روبات به شبکه متصل باشد، می‌توان برای برداشتن یک لیوان آب یا تکمیل و اجرای سایر خدمات، آن را کنترل کرد.

در غرفه دیگری، کاربران با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود غذای موردنظر خود را سفارش می‌دادند و یک روبات با رعایت اصول بهداشتی و بدون هرگونه تماس فیزیکی، غذا را از دستگاه غرفه فروش موادغذایی می‌گیرد و به‌صورت خودکار به منطقه تعیین‌شده می‌رساند.

آقای زو ونبو، مدیر فروش منطقه‌ای شرکت Padbot که تولید‌کننده روبات‌ های دورحضوری (Telepresence)  است، در گفت‌وگو با گلوبال تایمز گفت:

سال گذشته فروش روبات‌ های ما ۵۰ درصد افزایش یافت.

با تبدیل‌شدن چین به جامعه‌ای در حال پیر شدن، پیش‌بینی می‌کنیم که این موضوع تاثیر زیادی در افزایش درخواست برای روبات‌ های خدمت‌رسانی ما به جامعه کهنسال چین داشته باشد.

به‌طورکلی روبات‌ های خدماتی به روبات‌ هایی گفته می‌شود که در راستای اهداف مختلفی از قبیل هتل‌داری، امورات خانه، ارسال غذا و دیگر امور به انسان‌ها خدمت‌رسانی کرده و به‌طور تقریبا هوشمند در راستای کاهش استفاده از منابع انسانی در این حوزه به‌کار گرفته می‌شود.

منبع