• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

دانشگاه معتبر چینی شرط داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان خود را لغو کرد

  • کد خبر : 5994
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
دانشگاه معتبر چینی شرط داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان خود را لغو کرد
با اینکه بحث درباره مزایای عملی دانستن زبان انگلیسی بالا گرفته، یکی از دانشگاه‌های برجسته چین، شرط قبولی در آزمون زبان انگلیسی برای ورود به دوره‌های تحصیلی خود را حذف کرده است.

دانشگاه ژیائوتونگ شی‌آن، ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در استان شانشی در شمال غربی، تأیید کرده است که دیگر نیازی به شرکت در آزمون زبان انگلیسی کالج یا CET برای ورود به دانشگاه یا فارغ التحصیلی نیست.

آزمون زبان انگلیسی کالج (CET) یک آزمون سالانه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که معمولاً باید دو سطح را بگذرانند؛ سطح ۴ برای اینکه در دانشگاه پذیرفته شوند و سطح ۶ برای فارغ التحصیلی.

به گفته دفتر امور آموزشی این دانشگاه، این تغییر “یک اقدام عادی است که توسط دانشگاه و با توجه به تحولات فعلی انجام شده است”. اما دوره‌های زبان انگلیسی در سطح کالج بر اساس آزمون CET همچنان تدریس خواهند شد.

این دانشگاه در فهرست رسمی ۵ درصدی برترین دانشگاه‌های چین قرار دارد و در این فهرست، اولین دانشگاهی است که چنین تغییری را ایجاد کرده است.

یو شیائیو، پژوهشگر دکترای زبان‌شناسی در دانشگاه هنگ کنگ، می‌گوید اگرچه حذف CET به عنوان یکی از شروط دریافت مدرک، به طور کلی از اهمیت زبان انگلیسی در سیستم آموزشی چین کم نخواهد کرد، اما ممکن است انگیزه یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان کاهش یابد.

به گفته یو، آنچه تغییر نکرده این است که بخش عمده‌ای از بازار کار همچنان دانستن زبان انگلیسی را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مفید می‌دانند، و بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که دانشجویانی که تسلط بیشتری به زبان انگلیسی دارند، به ویژه کسانی که می‌توانند این توانایی را ثابت کنند، با فرصت‌های بیشتری روبرو شوند.

یو پیشنهاد کرد برخی از شرکت‌ها و بیشتر دانشگاه‌ها در چین ممکن است به دلیل ویژگی‌های مثبت مرتبط با داشتن “تجربه دانستن زبان دوم” مانند حافظه قوی و توانایی یادگیری مفاهیم جدید، به مهارت در زبان انگلیسی نیاز داشته باشند.

یو، که در چنگدو و همچنین نیواورلئان و کمبریج تحصیل کرده است، افزود این باور که ممکن است یادگیری زبان دوم، با مهارت‌های زبان مادری زبان‌آموز تداخل کند، اشتباه است.

کودکان زمانی که در معرض بیش از یک زبان قرار می گیرند، توانایی دوزبانه شدن یا حتی چند زبانه شدن را دارند. دانشجویان کالج، که اکثراً بزرگسال هستند، قبلاً در زبان مادری خود به مهارت رسیده‌اند و همیشه می‌توانند فارغ از اینکه چند زبان جدید آموخته باشند، از زبان مادری خود استفاده کنند.

در کنار زبان چینی و ریاضیات، زبان انگلیسی یکی از سه درس اجباری در کنکور سراسری ورود به دانشگاه ملی یا گائوکائو است. هر درس اجباری، ۱۵۰ امتیاز را به خود اختصاص می‌دهد و مجموع امتیازها بسته مناطق مختلف، محاسبه می‌شود.

طرح‌هایی برای کاهش اهمیت انگلیسی و افزایش اهمیت زبان چینی حدود یک دهه است که مطرح شده و از دانشگاه‌ها نیز خواسته شده است تا سطح سختی را کاهش دهند تا از فشاری که دانش‌آموزان متحمل می‌شوند، به‌ویژه دانش‌آموزان مناطق روستایی که زبان انگلیسی به ندرت یا اصلا در آن‌جا استفاده نمی‌شود، کاشته شود.

توئو چینگ مینگ نماینده مجلس، در جلسه سالانه مجلس نمایندگان در پکن در ماه مارس، توجهات را به این موضوع جلب کرد و گفت که دانستن زبان انگلیسی  برای بسیاری از افراد، ارزش عملی محدودی دارد. برای تعداد قابل توجهی از افراد، یادگیری یک زبان خارجی صرفا برای ورود به آموزش عالی است. آنچه آنها یاد می‌گیرند در واقع آزمون‌محور است و به ندرت یا هرگز از زبان‌های خارجی در کار یا زندگی خود استفاده نخواهند کرد.

یو ادامه داد ماهیت غیرعملی دوره های CET به این معنی است که دانش‌آموزانی که در این آزمون، نمره بالایی کسب می‌کنند ممکن است همچنان برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی دچار مشکل شوند، اما این سیستم به جای لغو باید اصلاح شود. ما نباید تصمیم دانشگاه را به عنوان نشانه‌ای از قائل شدن اهمیت کمتر برای زبان انگلیسی تفسیر کنیم.

یو افزود: در عوض، این اقدام ممکن است به این معنا باشد که سیستم‌های آموزش عالی چین، به دنبال اعمال اصلاحاتی در آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح کالج هستند که بتواند نیازهای آموزشی و حرفه‌ای دانشجویان را از ارائه سخنرانی گرفته تا ارتباطات بین فردی، برطرف سازد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5994

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.