• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

خودروسازان چینی مشتاقانه در انتظار سال ۲۰۲۵ هستند

  • کد خبر : 882
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
خودروسازان چینی مشتاقانه در انتظار سال ۲۰۲۵ هستند
بزرگ‌ترین خودروسازان چین، از جمله سایک موتور (SAIC Motor)، فاو (FAW)، دانگ‌فنگ  (Dongfeng) و گاک (GAC)، چشم‌اندازهای‌شان برای برنامه پنج ساله چهاردهم (2025- 2021) را به‌عنوان گامی در راستای ارتقای توان نوآوری فناوری و محصول خود منتشر کردند.

صنعت خودروسازی این کشور در حال ورود به یک دوره حساس تحول و ارتقای صنعتی است، و خودروسازان برای شفاف‌سازی اهداف و وظایف اصلی خود در دور جدید توسعه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ژانگ شیائوفنگ، تحلیلگر مستقل بازار، می‌گوید ”در هدف‌گذاری شرکت‌های خودروسازی شرایط واقعی آنها در نظر گرفته شده است. به‌طور کلی هدف بیشتر خودروسازان چینی تسریع و ارتقای سطح تحقیق و توسعه و ارائه محصولات بهتر به مشتریان است. بهبود شرایط کسب و کار غول‌های خودروسازی و عملکرد بازار آنها در داخل و خارج از کشور تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت که به نفع خریداران خودرو نیز هست”.

به گفته خو لیوپینگ، رئیس هیات مدیره گروه فاو که از مهم‌ترین خودروسازان چین است، این شرکت قصد دارد به فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه (با میانگین رشد سالانه ۸ درصد تا سال ۲۰۲۵) دست یابد. هدف این غول خودروساز که دفتر مرکزی آن در شهر چانگچون (استان جی‌لین) در شمال شرق چین قرار دارد، آن است که تا سال ۲۰۲۵ به درآمد عملیاتی در سطح تریلیون برسد.

فاو بهره‌وری عملیاتی‌اش را بهبود خواهد بخشید، توان رقابتی خود در حوزه‌های کلیدی را افزایش خواهد داد، و توسعه با کیفیت بالا و مبتنی بر نوآوری را در دستور کار قرار می‌دهد. این شرکت ابتدا برندهای خود از جمله هونگ‌چی (Hongqi) و بستیون (Bestune) را ارتقا خواهد داد. در سه ماهه دوم سال جاری یک استراتژی برند جدید برای بستیون تدوین خواهد شد و هونگ‌چی تلاش می‌کند تا به فروش بیش از یک میلیون دستگاه برسد. همچنین فاو امیدوار است که بتواند بر نوآوری فناورانه و تبدیل آن به نتایج واقعی تمرکز کند. بعلاوه این شرکت همکاری با فولکس‌واگن و تویوتا را تعمیق خواهد بخشید، به دنبال بازارهای خارجی خواهد رفت و توسعه صنعتی چانگچون را ارتقا خواهد بخشید.

هدف سایک موتور که در شانگهای مستقربوده و بزرگ‌ترین خودروساز چین محسوب می‌شود، تبدیل شدن به یکی از پنج شرکت برتر خودروسازی جهان و رسیدن به سطح تریلیون و توان رقابت صنعتی و تاثیر برند بین‌المللی در دوره برنامه پنج ساله چهاردهم است.

برنامه سایک موتور هم بر بازار داخلی و هم بازارهای خارجی تاکید دارد. این شرکت امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ فروش سالانه‌اش در خارج از کشور را به ۵/۱ میلیون دستگاه برساند که تقریبا ۱۵ درصد از کل فروش آن را تشکیل خواهد داد، و انتظار دارد که میانگین رشد مرکب سالانه‌اش به ۳۰ درصد بالغ شود.

سایک اظهار امیدواری کرده است تا سال ۲۰۲۵ فروش خود در بازار اروپا را به ۳۰۰ هزار دستگاه برساند که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن از نوع انرژی جدید خواهد بود. بازار اروپا به کانون توسعه فعالیت‌های شرکت در دوره زمانی بعدی تبدیل شده است. هدف سایک، دستیابی به سودآوری در بازارهای منطقه‌ای کلیدی خارج از کشور مانند اروپا در دوره برنامه پنج ساله چهاردهم است.

هدف دانگ‌فنگ موتور، که دفتر مرکزی آن در ووهان (استان هوبئی) قرار دارد، این است که مسیر توسعه خودروهای تجاری و مسافری را  به‌طور همزمان در پیش بگیرد و بر توسعه خودروهای انرژی جدید متمرکز شود.

دانگ‌فنگ از لحاظ تولید و فروش خودروهای تجاری مزایای بزرگی دارد، و امیدوار است که به یکی از تولید کنندگان اصلی این نوع خودروها در جهان تبدیل شود. این شرکت همچنین امیدوار است که در بخش خودروهای سواری نیز بتواند موفق‌تر عمل کند.

دانگ‌فنگ اعلام کرده است که طی برنامه پنج ساله چهاردهم بیش از ۲۰ مدل جدید را به بازار عرضه خواهد نمود که بیشتر از ۵۰ درصد آنها از نوع انرژی جدید هستند. این خودروساز، برند گران‌قیمت انرژی جدید خود به اسم وویا (Voyah) را هم عرضه کرده و امیدوار است که فروش سالانه آن تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰ هزار دستگاه برسد.

گاک موتور هم که دفتر مرکزی آن در گوانگ‌ژو در استان جنوبی گوانگ‌دونگ قرار دارد، اعلام کرده که تا پایان برنامه پنج ساله چهاردهم تولید و فروش خودروهایش را به ۵/۳ میلیون دستگاه و سهم بازار خود را به بیش از ۱۲ درصد خواهد رساند، و بر تحقیق و توسعه در زمینه خودروهای انرژی جدید و همچنین خودروهای هوشمند و “متصل” (connected vehicle) متمرکز خواهد شد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=882

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.