• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

خلیج بزرگ چین بهشتی برای توسعه‌دهندگان رباتیک و هوش مصنوعی

  • کد خبر : 4094
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۵
خلیج بزرگ چین بهشتی برای توسعه‌دهندگان رباتیک و هوش مصنوعی
استارت‌آپ‌های فناوری به منطقه خلیج بزرگ (GBA) هجوم می‌آورند تا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری پویا و افزایش تقاضا استفاده کنند و این منطقه به بهشتی برای توسعه‌دهندگان رباتیک و هوش مصنوعی برای آزمایش محصولات خود تبدیل شده است.

تمرکز منابع و موقعیت هنگ‌کنگ به‌عنوان قطب فناوری‌های نوظهور از جمله دلایلی است که شرکت‌ها منطقه خلیج را انتخاب می‌کنند. مصرف کنندگان در منطقه خلیج نسبت به سایر بازارها تمایل بیشتری به پذیرش فناوری های جدید دارند. برخی از مناطق هنوز در مورد یادگیری عمیق یا فناوری هوش مصنوعی محافظه کار هستند، اما هنگ کنگ و منطقه خلیج آماده استقبال و استفاده از این فناوری هستند.

هنگ کنگ، ماکائو و ۹ شهر در استان گوانگدونگ در جنوب چین، منطقه خلیج بزرگ را تشکیل می‌دهند، چین برنامه جاه طلبانه‌ای برای ایجاد یک منطقه اقتصادی پیشرفته در این منطقه برای رقابت با مناطقی مانند سیلیکون ولی در ایالات متحده در سر دارد.

استفاده گسترده‌تر از فناوری‌های هوش مصنوعی در فرآیندهای صنعتی، تحقیقات پزشکی، وسایل نقلیه خودران و سایر برنامه‌ها، سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار ارزش اقتصادی برای چین ایجاد می‌کند.

از سال ۲۰۱۶، شرکت هوش مصنوعی DeepBrain در حال توسعه آواتارهای “انسان هوش مصنوعی” خود است – شبیه سازی مجازی از افراد واقعی که می‌توانند با مشتریان و مشتریان در بخش‌های مختلف خدمات تعامل داشته باشند. محصولات آنها در حال حاضر در بازارهای جهانی در دسترس است و بیشتر در بخش‌های خرده فروشی و مالی کمک می‌کند.

در کره جنوبی، دستیاران مجازی را می‌توان در فروشگاه‌ها و بانک‌های محلی یافت، اگرچه این شرکت به دنبال گسترش در بخش‌های آموزشی و بهداشتی است. در اوایل سال جاری، این شرکت از همکاری با دوربین مداربسته برای ایجاد اولین گوینده خبری هوش مصنوعی پخش‌کننده دولتی خبر داد.

بر اساس گزارش شورای توسعه تجارت هنگ کنگ، در سال ۲۰۲۱، تولید ناخالص داخلی منطقه خلیج به ۱۲٫۶ تریلیون یوان (۱٫۹۷ تریلیون دلار آمریکا) رسید که تقریباً ۱۱ درصد از اقتصاد چین است. برخی پیش‌بینی‌کنندگان بر این باورند که این رقم تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به ۳٫۸ تریلیون دلار برسد و آن را دقیقاً پشت سر آلمان کنونی با ۴٫۲ تریلیون دلار آمریکا قرار می‌دهد.

به دلیل قرنطینه‌های طولانی مدت برای مهار شیوع کووید-۱۹ در سراسر منطقه، اعتماد تجاری در منطقه خلیج در اوایل سال جاری در اکثر بخش‌ها کاهش یافت. با این حال، بر اساس نظرسنجی مشترک استاندارد چارترد و شورای توسعه تجارت هنگ کنگ، در بخش «نوآوری و فناوری»، اعتماد افزایش یافته است.

یک شرکت فناوری توسعه دهنده ربات که در ایالات متحده تاسیس شده و اکنون در سرزمین اصلی چین مستقر است، معتقد است این منطقه اقتصادی دارای مزایای بسیار زیادی است و استعداد زیاد، تولید ناخالص داخلی [قابل توجه] و دسترسی به یک زنجیره صنعتی توسعه‌یافته از آن جمله است. خط تولید فعلی این شرکت ربات‌های تمیزکننده برای ارتفاعات است که از فن‌آوری منحصر به فرد مکنده استفاده می‌کنند و با توسعه دهندگان هنگ کنگ همکاری کرده است و قرار است فناوری تمیز کردن پنجره خود را برای ساختمان‌های بلند در سراسر منطقه خلیج گسترش دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4094

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.