• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

حمایت صندوق علوم طبیعی چین از تحقیقات فناوری جدید تراشه

  • کد خبر : 5448
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
حمایت صندوق علوم طبیعی چین از تحقیقات فناوری جدید تراشه
بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC)، یک منبع مالی اصلی داخلی برای تحقیقات پایه و اکتشافات مرزی، برنامه جدیدی برای تامین مالی ده‌ها پروژه متمرکز بر فناوری تراشه راه‌اندازی کرده که به عنوان یک راه میانبر برای دستیابی به خودکفایی نیمه هادی چین در میانه تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود.

بنیاد ملی علوم طبیعی چین که زیر نظر وزارت علوم و فناوری است، در نظر دارد تا سقف ۴۶ میلیون یوان (۶٫۴ میلیون دلار آمریکا) را برای ۳۰ پروژه تحقیقاتی در یک دوره سه تا چهار ساله تأمین کند.

تراشه‌ها (چیپلت)، قالب‌های سیلیکونی از پیش ساخته شده هستند که می‌توانند در یک پردازنده پیچیده‌تر بسته‌بندی شوند و در چین مورد توجه قرار گرفته‌اند، زیرا هزینه‌های طراحی را کاهش می‌دهند و حتی ممکن است راه‌حلی برای گسترش قانون مور، که به دو برابر شدن تعداد ترانزیستورها در یک مدار مجتمع (IC) اشاره دارد، ارائه کند.

بر اساس اطلاعیه این بنیاد، هدف از آخرین برنامه NSFC، توسعه یک تیم تحقیقاتی با نفوذ بین‌المللی برای بهبود قابلیت‌های نوآوری بومی چین در زمینه نیمه هادی‌ها است.

هدف این برنامه یافتن مسیر فناوری جدید برای چین در نیمه هادی‌ها از طریق پیشرفت در مونتاژ و ادغام تراشه‌ها، به منظور ارتقای عملکرد دستگاه‌هاست.

انتظار می‌رود این برنامه پروژه‌های تحقیقاتی شامل روش‌هایی برای تشریح، ترکیب و استفاده مجدد از تراشه‌ها، طراحی نیمه‌رسانا، تکنیک‌های پردازش تراشه‌های سه‌بعدی و ساختار آی‌سی‌های با کارایی بالا را تامین کند.

اقدام جدید NSFC بر عزم پکن برای پیشبرد تلاش‌های خودکفایی نیمه هادی کشور در بحبوحه تحریم‌های تجاری تحت رهبری ایالات متحده، که جایگاه چین را در زنجیره‌های تامین جهانی از مسیر از دست داده، تأکید می‌کند.

پیش بینی می‌شود زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده قصد دارد دستوری اجرایی برای محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های فناوری حیاتی ایالات متحده در چین امضا کند، ضربه‌ای دیگر به برنامه‌های توسعه نیمه‌رساناهای چین وارد شود.

این دستور اجرایی بر نیمه هادی ها، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی متمرکز خواهد بود.

اجرای کنترل‌های گسترده واشنگتن بر توانایی چین برای ایمن سازی آی سی های پیشرفته و تجهیزات تولید نیمه هادی، پکن و شرکت‌های سرزمین اصلی را مجبور کرده تا تمرکز خود را بر تولید تراشه‌های نسل قدیمی‌تر متمرکز کنند – تحولی که مقامات آمریکایی و اروپایی را بیش از پیش نگران کرده است.

بنیاد NSFC که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شد، مسئول هدایت، هماهنگی و استفاده از صندوق ملی علوم طبیعی برای حمایت از تحقیقات پایه است. این بنیاد در سال گذشته بودجه خود را به ۳۳ میلیارد یوان افزایش داد که ۶٫۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.