• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

حمایت شهر هانگژو از صنعت مدارهای مجتمع و سایر فناوری‌های سخت

  • کد خبر : 4368
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
حمایت شهر هانگژو از صنعت مدارهای مجتمع و سایر فناوری‌های سخت
هانگژو، مرکز استان ژجیانگ شرقی چین، متعهد شده است که از صنعت مدارهای مجتمع محلی (IC) در بحبوحه رقابت رو به رشد تکنولوژیکی این کشور با ایالات متحده حمایت کند.

بر اساس سیاست اعلامی این شهر، دولت هانگژو، شرکت‌های مدار یکپارچه را تشویق می‌کند تا در انجام وظایف تحقیقاتی فناوری ملی و استانی پیشگام شوند و از پروژه‌های بزرگ ملی و استانی که تأیید شده‌اند، حمایت کنند.

هانگژو، محل استقرار برخی از شرکت‌های فناوری برجسته کشور مانند علی بابا قصد دارد فرآیند مالیات را برای صنعت IC ساده کند، که بازتاب برنامه‌های سال گذشته دولت ژجیانگ برای معرفی سیاست‌های مالیاتی ترجیحی برای ترویج صنایع فناوری سخت است.

دولت هانگژو اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ صنعت IC خود را به اندازه ۲۰ درصد در سال و به ۸۰ میلیارد یوان (۱۱٫۷ میلیارد دلار آمریکا) توسعه دهد و همچنین یک یا دو شرکت با درآمد سالانه ۱۰ میلیارد یوان را پرورش دهد.

به عنوان بخشی از این طرح، مقامات وعده یارانه‌هایی تا سقف ۵۰ میلیون یوان را برای تحقیقات مستقل در مورد مواد کلیدی و تجهیزات اصلی مورد استفاده در توسعه IC داده‌اند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که دولت مرکزی پکن پس از سال‌ها اولویت دادن به رشد سریع اقتصادی، تأکید خود را به «توسعه با کیفیت بالا» تغییر داده است. این کشور در بحبوحه رقابت فزاینده با ایالات متحده در طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته به دنبال ارتقای صنایع خود است، ابتکاری که با افزایش فشار واشنگتن بر جاه‌طلبی‌های تراشه‌های چین تناسب دارد.

سیاست‌های اعلام شده توسط هانگژو بخشی از یک بسته گسترده‌تر است که شامل ۴۸ میلیارد یوان حمایت مالی برای تقویت توسعه اقتصادی محلی، از جمله سایر سرمایه‌گذاری‌ها و نوآوری‌های فناوری در مرکز فناوری می‌شود.

مقامات تلاش خود را بر روی پنج حوزه فناوری کلیدی متمرکز خواهند کرد – اینترنت هوشمند اشیا، پزشکی زیستی، تجهیزات پیشرفته، مواد جدید و انرژی سبز – با هدف تغییر وضعیت هانگژو به عنوان یک شهر برتر اقتصاد دیجیتال.

هانگژو، محل استقرار گروه آنت وابسته به فناوری مالی علی‌بابا، همچنین با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک صندوق ۵ میلیارد یوانی برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی با کاربردهای تجاری، نوآوری‌های فناوری در صنعت مالی را تقویت خواهد کرد.

به بانک‌ها، بیمه‌گران و سایر مؤسسات مالی دستور داده شده که حمایت از استارت‌آپ‌های نوآورانه را با هدف افزایش مقیاس وام‌های مرتبط در سال جاری به بیش از ۲۰ میلیارد یوان تقویت کنند.

انتظار می‌رود هانگژو سهم تحقیق و توسعه را در هزینه‌های تولید ناخالص داخلی خود در سال جاری به ۳٫۸ درصد افزایش دهد، در حالی که میانگین ملی سال گذشته ۲٫۵۵ درصد بود.

در سال گذشته، تولید ناخالص داخلی هانگژو به ۱٫۸۷۵ تریلیون یوان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱٫۵ درصد افزایش داشت و در رتبه نهم کشور قرار گرفت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4368

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.